mijn paard zakt heel vaak door zijn achterbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

mijn paard zakt heel vaak door zijn achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:05

hoi

weten jullie wat het volgende miscchien betekent:

mijn paard die zakt heel vaak door zijn achter been als je gewoon aan het rijden ben. en hij draagt zijn staart ook niet meer (ik weet niet of dit er mee te maken heeft) het heeft volgens mij iets met haar rug te maken
alleeen wie weet of dit erg is

ik ga er van de week een dierenarts naar laten kijken maar mischien weten jullie wat het is? Verward
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Ach gut

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:40

Nou het is in ieder geval niet normaal heb je al overleg gehad met je DA?
Dat zou ik in eerste instantie doen, zegt hij dat hij niets kan doen dan zou ik effe contact opnemen met een goede fysiotherapeut of acupuncturist, succes ermee en zorg dat je serieues genomen wordt he, groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:55

Mijn paard deed dat toen ik hem net had ook extreem veel. Na een behandeling van de osteophaat was het nagenoeg weg. Kwam wel uit de wervelkolom in ieder geval, dus het was geen probleem van het been zelf. Op dit moment zakt hij weer af en toe weg, dus ga ik hem weer even laten nakijken.

In mijn geval was het dus niet iets om me zorgen om te maken, maar wel iets waar wat aan gedaan moest worden. Als een paard een keer echt verkeerd wegzakt kan hij daar ook weer een blessure aan overhouden en dat is zonde en niet nodig...

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:07

Ik denk dat het verstandig is om er naar te laten kijken. Ik zou er in geen geval in laten spuiten als de DA dat adviseert. Dan zou ik liever naar een alternatief genezer zoeken. Hierboven was ook iemand die er een goede ervaring had. Als het wel uit de rug wegkomt, zou ik eens naar mijn zadel laten kijken.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:23

Dit heb ik een keer eerder gezien,

er was ooit een pony bij ons op proef op stal voor een jongetje.

die pony(bruin) zakte ook steeds door zijn achterhand en op een gegeven moment valt hij weer met het kind er op en boven op het jongetje.
het jongetje durfde er niet meer op hij was zo geschrokken.
pony is het ook niet geworden..
Ik ken de naam niet van het beestje..

maar normaal is het dus zeker niet.
Heb je hem laten keuren?
het lijkt op atasie(verlammings verschijnselen)..

Loop met hem door bv de bak en iemand loopt er naast pakt de staart vast en dan ineens hard terkken,,,of het paard valt om of hij hersteld zich goed! een normaal paard zwiebert wel maarhersteld zich goed.
een paard wat niet goed is heeft moeite met zich te herstellen.
je zou het bij deze pony kunnen doen en bij een gezond paard dan kun je het verschil zien.
even aan beide zijde testen..

Ik hoop voor jou dat het dat niet is..
Laat er even een veearts naar kijken..

sterkte en succes

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:46

Als hij z'n staart ook niet meer draagt zoals jij schrijft, zou het idd ataxie kunnen zijn. Dit kun je evt. controleren door de stelreflex van je paard te testen. De makkelijkste manier om dit te doen is om hem te vragen 'om' te gaan, liefst op de harde bodem. Als hij dan weer stilstaat, moet hij zsm zijn achterbenen weer recht onder zijn lichaam zetten, en dus niet naar binnen of naar buiten gedraaid laten staan. Als hij z'n benen scheef laat staan en je hem een duwtje moet geven voordat hij ze rechtzet, heet dat een vertraagde stelreflex. Dat is een van de symptomen van ataxie.

Neemt niet weg dat je er iig een DA naar moet laten kijken! Het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn.

Sterkte

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:53

jessy schreef:
Als hij z'n staart ook niet meer draagt zoals jij schrijft, zou het idd ataxie kunnen zijn. Dit kun je evt. controleren door de stelreflex van je paard te testen. De makkelijkste manier om dit te doen is om hem te vragen 'om' te gaan, liefst op de harde bodem. Als hij dan weer stilstaat, moet hij zsm zijn achterbenen weer recht onder zijn lichaam zetten, en dus niet naar binnen of naar buiten gedraaid laten staan. Als hij z'n benen scheef laat staan en je hem een duwtje moet geven voordat hij ze rechtzet, heet dat een vertraagde stelreflex. Dat is een van de symptomen van ataxie.

Neemt niet weg dat je er iig een DA naar moet laten kijken! Het zou natuurlijk ook iets anders kunnen zijn.

Sterkte


Ja jij wist het juiste woord hihi
idd ik ben het er helemaal mee eens om niet zelf veearts te spelen en of mensen van bv stal je raad laten geven, even een goede veearts er naar laten kijken dat is het beste wat je kan doen..

succes ermee en laat even weten eventueel wat je gedaan hebt en of wat het is..Ben wij benieuwd of wij gelijk hadden..