Paardenzwembaan in de de vorm van een 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 16:49

Sjuimpje schreef:
Het water kan niet stromen in een 8-vorm? Dat is onmogelijk omdat de stroming zichzelf kruist.

Het idee ansich vind ik goed, alleen denk ik niet dat het voor de doorsnee paardenhouder betaalbaar is.


Met jet stralen wordt er op bepaalde plaatsen gestimuleerd.

Het ligt wel in de bedoeling om het voor alle paarden eigenaren aantrekkelijk te maken zodat niet de mensen met het vele geld weer voorrang krijgen. In wat voor constructie weten we nog niet, maar zover is het ook nog niet. Het streven blijft dat het voor elk paard die het nodig heeft, mogelijk zou moeten kunnen zijn.
Een verzekeringspakket zijn natuurlijk best dingen om te overleggen met verzekeringen. Die hebben er immers alle voordeel van als een paard opknapt.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 08:27

imker"]
[quote="Sugarmiss"][quote="Aqua8horse schreef:
Ons bedrijf is vernoemd naar de naam van de zwembaan. Omdat nog niemand op het idee gekomen is(dat geldt wereldwijd), hebben wij er octrooi opgekregen.


Imker: je vriendin krijgt dus een probleem Lachen
[/quote]

Hoeft niet direct . Ik weet bij god niet waar Creil ligt, dus dat kan ik niet zeggen.

En of ze een bepaalde vorm wil gaan maken, weet ik ook niet, ik zal het haar eens vragen.
[/quote]

CREIL is een klein dorpje in de NOP aan het Ijselmeer, Flevoland. Het ligt op ongeveer 10 km van de dierenkliniek EMMELOORD. Misschien beter bekend. Verder ligt het 14km van Lemmer.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:58

Ik ben bang dat het niet gaat lukken om een paard los te laten in zo'n zwembad. Misschien wel paarden die er zo aan gewend zijn maar je moet er toch niet aan denken dat een paard in paniek raakt en op de kant probeert te klimmen, de gevolgen zijn dan niet te overzien.

Ik neem toch aan aqua dat je bij andere baden hebt gekeken en hebt geinformeerd Verward

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 21:31

Ja en nee. We hebben nog niet gekeken bij andere baden. Een paard wat in paniek raakt houd je met zo'n lijn ook niet, denk ik. Volgens mijn informatie hebben ze die paarden aan die lijnen met het oog op vermoeidheid. Die paarden moeten zwemmen en zwemmen is erg vermoeiend en intensieg voor paarden. In onze baan kan je het water laten zakken waardoor ze kunnen lopen in het water, zo zou je dus het vermoeidheids probleem kunnen opvangen.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 24-09-03 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:37

lijkt me erg nuttig! wie weet kom ik eens een duikje maken met pepeijn Lachen ik heb ook al verschillende mensen gehoord die in het buitenland hiervan gebruik maken, dus volgens mij is er zeker markt.

hou ons op de hoogte Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:39

Ik vind het een heel mooi idee!
Als ik een paard met een blessure zou hebben, en het zwemmen zou nuttig zijn daarbij, dan zal ik er zeker gebruik van maken

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:43

super goed idee!

Ik heb mijn paard al een laten "zwemmen" maar dan in een gewoon rond meertje hier in de buurt! (hij zwemt vanzelf weg Haha!)

als je ooit proefpaarden nodig hebt, bij deze meld ik Baloe aan Schijnheilig

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 21:56

machie schreef:
super goed idee!

Ik heb mijn paard al een laten "zwemmen" maar dan in een gewoon rond meertje hier in de buurt! (hij zwemt vanzelf weg Haha!)

als je ooit proefpaarden nodig hebt, bij deze meld ik Baloe aan Schijnheilig


Dus kennelijk vind Machie het leuk!
Ik denk dat het voor paarden best plezierig is. Maar er zullen ook best paarden zijn die het niet leuk vinden, met deze paarden moet je denk ik alleen om gezondheidsredenen gaan zwemmen. Dus als er een noodzaak is.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:59

Jep, Baloe is zelf gek op zwemmen! sowieso op water. Hij gaat erin, en liever niet meer uit Haha!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 22:01

Misschien is het dan wat voor Baloe om de duik te verrichten tijdens de opening(als het zo ver is en komen mag!)