Witte plekken aan weerszijden van de schoft

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pjelk

Witte plekken aan weerszijden van de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-03 13:39

Pjelk heeft aan iedere kant van zijn schoft grote witbehaarde plekken(groter dan vuistgrootte). Hij heeft hier geen open drukkingen gehad maar zou dit er toch op kunnen wijzen dat het zadel slecht ligt?

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:58

Daar zou ik wel vanuit gaan.
Onderhuids is er zeker toch veel geknuesd geweest, als je het zo niet hebt gezien.

Het zadel zou ik ook niet meer gebruiken tot er grondig naar gekeken is.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:27

het kan ook van dekens komen he?
of heb je die nog niet/nooit gebruikt?
anders zou ik er idd ook vanuit gaan van het zadel...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:27

Als het geen appaloosa Knipoog is dan duidt het ongetwijfeld op oude drukplekken/wonden. Je schrijft er alleen niet bij hoelang hij dit al heeft. Het kan toch ook bij een vorige eigenaar gebeurd zijn?

There is no reality, only perception.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:18

Het lijkt mij ook een probleem wat je in eerste instantie bij het zadel moet zoeken, vooral de plek die je beschrijft is daar vaak aanwijsbaar in.
Ik zou net als KAWA zegt, even het zadel laten voor wat het is en een deskundige er naar laten kijken voor ik het weer zou gebruiken. Zadelmaken is echt een vak daarom is een goede deskundige zadelmaker denk de beste optie om problemen te voorkomen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:07

warschijnlijk omt het idd door het zadel of dekens anders zouden het ook wel gewoon "vlekken"kunnen zijn maar daar heb je kleine kans voor misschien heeft die bij de oude eigennaar al gekregen (als je hem overhebt genomen/gekocht)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 08:01

Eerst even wat geschiedenis.

Witte plekken ontstaan door wonden of kneuzingen.
Heel simpel, bij beschadiging van de huidlagen, en alle bloedtoevoer enz. naar de huid toe. Kunnen ook de pigment regelaars van het haar, of van het haar incl. huid daaronder beschadigd zijn. En kan er geen pigment naar een haar, wordt deze wit.

To the point.
Als het paard de plekken al had toen je hem kocht, en ze zijn niet erger geworden naarmate je hem/haar hebt. Heeft het paard in het verleden wat leed gehad, en is het niet veel om je zorgen over te maken.

Wanneer het pas is gekomen sinds je het paard hebt gekocht, moet je alle mogelijke oorzaken nagaan die drukkingen kunnen geven.
Dekens, dekjes, en natuurlijk het zadel en de evt. longeersingel.
En zeker dan actie ondernemen, anders kan het doorslaan naar de spieren eronder! En misschien ook naar het bot!
En dan ben je ver van huis, daar zal je paard levenlang last van houden, dus laat het niet zover komen.

instructie bij 'probleem'paarden omg. Amsterdam/Utrecht Klik hier voor informatie! of via PB

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie