Rare bulten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Rare bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 20:13

hoii!

sinds een paar dagen zit mijn paard onder de bultjes. ik dacht eerst aan vliegen/dazen/muggen of iets dergelijks, alleen nu heeft ie een hele grote plek in zn hals wat geen insect voor elkaar krijgt lijkt me. die plek (en de rest van de bultjes) zit onder de kleine vettige korstjes. ook de kruin op zn borst zit onder die korstjes. de bultjes zijn verdeeld over zn hals en borst. heeft iemand enig idee wat dit is? en wat er tegen te doen is? alvast bedankt!

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:15

Allergische reactie is het eerste wat in me opkomt.
Mijn Haflinger heeft het ook gehad. Hoogstwaarschijnlijk door de appels die hij gegeten had, die waren bespoten.
Dus het enigste is de oorzaak opsporen, maar het kan ook zijn dat het maar eenmalig is, omdat er bijvoorbeeld niet vaak met dat middel wordt gespoten. Mijn Haflinger heeft nooit meer iets soortgelijks gehad.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 20:22

trok het bij jou van zelf weg of heb je de DA erbij gehad? een alergische reactie lijkt me een beetje vreemd in dit geval want hij heeft niets anders gehad dan bix en gras de afgelopen dagen, geen appel of wat dan ook. maar ik ga op onderzoek uit!

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 17:54

ik heb even rond gevraagt op stal, en niemand heeft m wat gegeven in de richting van appels, wortels of wat dan ook. de andere paardeneigenaren zijn de enige die bij de paarden kunnen komen dus geen penny meisjes die appels geven. wel heeft een van de andere paarden iets an zn keel, geen schimmel volgens de DA. maar of het besmettelijk is wist ze niet te vertellen. het ziet er ook heel anders uit dan bij mijn paard. het jeukt ook, niet dat ie zich kapot staat te schuren maar hij krijg wel schuurneigingen zodra je er even aan zit. komt iemand dit bekend voor?

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:17

Het kan ook een reactie zijn op misschien een bepaalde plant in het gras ofzo. Ik had het over appels, omdat het dat bij ons waarschijnlijk was, maar dat kon de veearts niet zeggen met zekerheid.
Wel een DA erbij, maar die hadden we gelijk gebeld. Hij heeft toen wel een spuitje gegeven, maar het was niet echt noodzakelijk.
Maar ik weet dus niet zeker of jou paard hetzelfde heeft, of iets heel anders.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 10:00

ja nee dat begrijp ik. ik had dus niet meteen de DA gebelt omdat ik eerst aan insekten dacht. die grote plekken zijn later gekomen. heb in middels wel gebelt, en hij komt morgen. dus ik wacht dat maar even af. bedankt voor je reactie!

Het is erg om iets moois te verliezen,
Maar het is erger om het nooit gehad te hebben..

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 10:46

het zou een bepaald soort schimmelkunnen zijn..toen mijn oude paard schimmel had had ze bultjes met een korstje erop die bultjes gingen nu ongeveer een week open...

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Keizerinnnn, Majestic-12 en 27 bezoekers