ernstig zieke pony...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

ernstig zieke pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 17:23

hoi,mijn pony van ong.27 jaar is al sinds ik haar heb(10 jaar)behoorlijk dampig.
ook zijn er al een keer tumoren bij haar anus weggehaald.
nu had ze het de laatste tijd zo benauwd,dat er maar weer een veearts bij moest komen.
de uitslag:vernauwde luchtpijp,geknapte longblaasjes en vrijwel geen rek meer in dr longen.
ook heeft ze ontstoken ogen en ze had lichte vergroeiingen in dr ogen.
als laatste heeft ze waarschijnlijk huidtumoren.

nu weet ik dat er kapjes bestaan die speciaal zijn ontworpen voor paarden met stof-allergieen.het kapje kun je aan het halster bevestigen,en hangt voor de neusgaten.weet iemand hoe ze heten en waar ik ze kan vinden(dat ben ik namelijk vergeten...)

alvast bedankt!!!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:46

Kijk is op paardendrogist.nl. Als je dan zoekt naar stofallergie en je klikt op "producten", kom je er wel, denk ik! wel vervelend zeg, sterkte ermee!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:48

Ik wil helemaal niet vervelend zijn of bot overkomen maar zou je niet eens gaan denken of het paard er nog een plezier mee doet. Ik kan me voorstellen dat het voor het dier nou niet echt optimaal meer is.....

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 20:41

hoi,alvast bedankt!
ja gijsenkim,tuurlijk hebben we erover nagedacht of ze nog wel plezier heeft...maar ze eet goed,is nog mooi vol op dr ribben en ontzettend vrolijk.
dus tja,ik neem dan aan dat ze nog wel "plezier" in het leven heeft...
oja,iedere tip is welkom,en nee,jullie zijn niet bot,wij denken er ook over wat nu beter is...

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:42

pebblientje schreef:
hoi,alvast bedankt!
ja gijsenkim,tuurlijk hebben we erover nagedacht of ze nog wel plezier heeft...maar ze eet goed,is nog mooi vol op dr ribben en ontzettend vrolijk.
dus tja,ik neem dan aan dat ze nog wel "plezier" in het leven heeft...
oja,iedere tip is welkom,en nee,jullie zijn niet bot,wij denken er ook over wat nu beter is...



pfffieeuw. ik was al bang dat ik voor een of andere heks aangezien zou worden.........

Maar ik wens je een hoop sterkte en beterschap voor je pony

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 21:01

haha,nee hoor.wij zitten ook te twijfelen,maar als ze nog eet en vrolijk in de wei galopeerd...dus,in iig bedankt!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:23

gijsenkim schreef:
Ik wil helemaal niet vervelend zijn of bot overkomen maar zou je niet eens gaan denken of het paard er nog een plezier mee doet. Ik kan me voorstellen dat het voor het dier nou niet echt optimaal meer is.....


Ja mee eens gijsenkim. Maar ik kan me voorstellen dat je gevoel dit tegenspreekt.
Kijk eens naar de ernst van de kwaaltjes die je paard heeft, en denk nog eens goed na of het wel redelijk is voor het paard om het nog te behandelen.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 21:25

de ernst van de kwalen die ze heeft,zijn zo erg dat ze eigenlijk al dood had "moeten"zijn...tja,als je dr koppie ziet,en dr gehinnik hoort,dan twijfel je toch wel...we moesten van de veearts goed naar de pony kijken,want wanneer ze mager wordt,is ze zichzelf aan het verteren,en dan is het afgelopen.het is echt moeilijk,zeker als je zo'n pony al 10 jaar hebt,en ze dus min of meer in je leven is "ingebouwd".

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 19:54

Moeilijk hoor, maar als jezelf denkt dat ze nog plezier heeft in haar leven. Het is volgens mij het belangrijkste om het dier in zijn waarde te laten en het dus niet koste wat het kost te laten leven. Het is heel moeilijk om het dier afscheid te nemen en doe het daarom ook pas als jezelf volledig achter je beslissing kan staan. Dan denk je later ook niet had ik nou maar.. Succes en hopelijk houd ze nog even plzier in het leven

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 21:11

hoi,gelukkig heb ik nog geen afscheid van mn pony genomen,want,geloof het of niet...het lijkt wel of ze een opleving heeft ofzo,ze is weer vrolijk,speels,hoest stukken minder,kijkt helderder.
echt,ik weet niet wat er gebeurt is,maar het lijkt in niets meer op dat oude,doodzieke pony'tje.
het blijft helaas wel zo dat er een kans(zeer groot)is,dat ze weer een "aanval"krijgt, en dat dat dan ook echt het laatste is...
ik hoop dat het voorlopig goed blijft gaan,en iedereen hartstikke bedankt voor de steun/tips!

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marus, Saaams, Selima en 70 bezoekers