enten tegen muggen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

enten tegen muggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-03 18:02

Vraagje: er zijn nogal wat paarden die extreem gevoelig zijn voor de mugjes 's zomers. Sommige schuren tot bloedens toe hun manen en staart. Ik ken geen enkel smeerseltje dat hier echt voor helpt. Nou kun je een paard wel tegen die overgevoeligheid enten elk jaar. Ik heb me door een dierenarts laten vertellen dat ongeveer 1 op de 100 paarden hier niet tegen kan en dat zo'n enting dan dodelijk kan zijn. Van tevoren is het schijnbaar niet te zeggen of een paard wel/niet tegen die enting kan.

Heeft iemand van jullie ervaring met enten tegen die mugjes? Werkt het? Hoe reageerde het paard erop?

Alvast bedankt, Scum.


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:58

ik weet iemand die een paard had met ernstige zomerexceem. de veearts spoot het paard toen in met cortisonen. zo'n 3x per zomer.

dit is echter niet aan te raden. je paard voelt gewoon de jeuk minder. het lost niets op, verzacht enkel.

maar cortisonen zijn niet echt zonder gevaar.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:29

paard van vriendin werd meteen hoefbevangen aan alle vier de benen. ik zou het ook dus niet zo maar doen

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 19:09

Hadden ze dat maar voor mensen Scheve mond Er zat vrijdag nacht 1 mug in mijn kamer en die heeft me 20 keer gestoken...heb een dikke middelvinger en een dicht oog nu Huilen Is al de derde keer dit jaar dat ik in mijn gezicht geprikt ben en ik ben al zo allergisch...

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:17

Er zijn ook mensen die hun paarden knoflook door het voer mengen, schijnt te werken tegen vliegen (Loop je geen risico, wat bij enten wel het geval is). Maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:23

ik voer al jaren knoflook. het helpt wel maar ze steken nog net zo hard al die vliegen. wel krijgen ze er minder bulten van en minder jeuk dus. en dat komt door het voeren van knoflook.

maar niet ieder paard kan er tegen.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:31

boett deken ( of ander namaak boett) kviek heeft hier in egmond niet zo veel last, maar zo een deken werkt echt super ik blijf er bij

tja....

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 11:05

Knoflook helpt bij ons helemaal niks. Ze gaan er wel van uit hun bek stinken en dat merk je bij het opzadelen. De speciale deken heb ik al. Maar ik wil gewoon weten wat de ervaringen van dat enten zijn. Nog geen positieve ervaringen tot zover...

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:33

ik heb ook navraag gedaan bij DA, deze vertelde dat de werking per paard sterk varieert, de een heeft de rest van de zomer geen last meer en bij een ander werkt het helemaal niet (en alles daartussenin)
mijn paard was ik regelmatig met ZT shampoo van sectolin (staart en manen) en daarna smeer ik er babyolie op, het is vrij intensief, maar het werkt goed, mijn staart en manen blijven behouden. ook voer ik knoflookpoeder van sectolin. het stinkt wel, maar je raakt er snel aan gewend. ik heb besloten om hem gedurende de wintermaanden gewoon door te blijven voeren, weet ik zeker dat ik niet te laat begin in het voorjaar.

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:25

ik voer ook het hele jaar door knof. heb het een keer geprobeerd achrterwege te laten en ze had meteen meer last van bulten door steken.
maar het zal bij de een zeker beter werken dan bij de ander.

knof is ook goed om andere giftige stoffen uit het lichaam af te voeren en goed voor de bloedsomloop.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

hilda86
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Oostermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:19

hey! Ik heb mn paard wel laten enten hij heeft eczeem gekregen op zn 17de en is nu 19. Maar bij mij werkte de enting geweldig het ligt er ook aan welke enting je hebt. Ik heb een die je in het najaar moet geven en eentje in het voorjaar ( 50 euro per stuk ik heb er helemaal geen last meer van gehad en mn paard heeft ook heen andere ziektes er aan over gehouden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christina, Kimmie25501, nuevo_mien en 105 bezoekers