Sonja is een hele lieve vriendelijke welsh K merrie van 23 jaar , en sinds net geen 2 weekjes in ons bezit.
Onze eerste actie toen ze bij ons kwam was in de weide zetten en haar tot rust laten komen, bijvoeren, en vervolgens inenten en ontwormen. (dit was sinds begin 2010 niet meer bijgehouden.)
met bijvoeren (oa zemelen,olie,lijnzaad,weidekruiden en pavo summer) is ze al goed aan het veranderen, de doffe vacht begint te glanzen, en haar oogjes beginnen weer te stralen , ook geniet ze duidelijk van de aandacht en de verzorging die ze krijgt.
Ze is trouwens erg netjes opgevoed!
Maar nu het volgende ; ze heeft allerlei littekens op haar onderbenen, ze doen me er het meest aan denken alsof ze in prikkeldraad oid heeft vastgezeten , aangezien de littekens erg droog en sommige wat harder zijn , is mijn vraag aan jullie wat ik er het beste op kan smeren , sommige littekens zijn ouder dan andere.
ook heeft zij een lelijke wond naast de vulva , die fiks ontstoken is, de pus komt eruit lopen, dit hebben wij goed schoon en open gehouden, maar nu we de indruk hebben dat er iets in de wond zit (hout? spijkertje? zo voelt het) heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts voor as maandag 11;00 , we gaan ervanuit dat ze het open zal moeten maken , tips om de weerstand te verhogen zijn dan ook van harte welkom!!(op de foto is rechts naast de verwonding duidelijk de verdikking te zien,als je eraan voelt dan voelt het net alsof er een pin in zit, het wondgat trekt ook helemaal naar binnen)
omdat zij verder wel enthousiast is, rijdt mijn dochtertje van 7 dagelijks een rondje met haar, foto"s hiervan in een ander topic.
ik heb een aantal foto"s gemaakt, hoop dat ze een beetje duidelijk overkomen.

ook onder het halster is zij inmiddels haar haar verloren, tips hiervoor zijn welkom! (uiteraard staat ze inmiddels zonder halster in de wei)

Hoe kun je dat voorkomen? Aangezien ik ze ook gebruik elke keer.. omdat hij aantikt.
heerlijk!!!