weer rotstraal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

weer rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 14:53

Ik snap er niets van mijn paard heeft telkens rotstraal. Hij staat niet buiten. Zijn stal is altijd schoon en ik krab elke dag zijn hoeven uit en nog rotstraal. Hoe kan dat nou? Ik heb eerst egyptische zalf gebruikt maar ben over gegaan op hoef en zool van de paardendrogist. Ik heb het gevoel dat deze beter is dan de egyptische zalf. En dan is het weer even over maar met een paar weken heeft hij het weer? Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:55

Volgens mij is de grootste oorzaak toch vocht. Mijn verzorgpony begint nu ook weer vochtige hoeven te krijgen (staat nog lekker buiten), en daar zijn we meteen tegen gaan teren. Als de hoefsmid volgende keer rotstraal constateerd snijd ie dat eraf en dan teren we de hoeven weer 1x per week (zo min mogelijk).

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:06

Rotstraal wordt veroorzaakt door een bacterie. Dus waarschijnlijk is de stal aangetast en zal je die helemaal moeten ontsmetten met Halamyd.
Is een k**klus, maar het helpt wel.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 16:40

Mischien komt het wel omdat hij niet buiten staat. Het hoef mechanisme heeft een goede doorbloeding nodig en dit kan alleen doordat hij lekker kan lopen. In een stal kan hij niet voldoende lopen en zal dit probleem sneller ontstaan.