Rare plekjes op de oren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Rare plekjes op de oren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 19:53

Lotje heeft wat rare plekjes op de oren, het is vettig spul maar blijft terugkomen. Het zit aan de achterkant dus op het haar. Het is geen schimmel want het breid zich niet echt uit.

Wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen? Ik maak het schoon met alcohol en dan is mijn watje echt zwart en dan is het 2 dagen weg maar dan zit het erweer.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:11

zit het op de plek van het halster, dan is het gewoon een beetje vet, en moet je gewoon een beetje over wrijven, niet trekken ofzo endan moet het eraf gaan,
dan is het een beetje grijzig spul of niet, en en het is echt heel vet,
kan ook gewoon huidvet zijn, van het zweten achter de oren,

vind je alcohol niet een beetje scherp om de oren mee te reinige? ik zou zorgen voor iets zachters, een handoek die je nat hebt gemaakt met lauw water maakt ook gewoon schoon toch...

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:07

Nee, niet op de plek van het halster! Dus niet achter de oren, echt OP de oren...

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:23

Beetje van die vettige zwarte puntjes? Kan zijn dat het 'rain rash' is. Vrij vertaald 'regenuitslag'. Zoals de naam al zegt, krijgen sommige paarden dit als ze in de regen hebben gestaan. Het is volgens mij gewoon een vorm van huidirritatie. Mijn Fjord heeft het ook wel eens een beetje (ook op z'n oren), en ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit wat aan heb gedaan. Gaat altijd vanzelf weer weg en hij heeft er geen last van.

Misschien heeft iemand anders hier ook ervaring mee en weet die wat je ertegen kan doen. Als dit het is dan. Haha!