ATAXIE HELP???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:21

hou ons op de hoogte, want ik ben ook wel nieuwsgierig.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:12

Dit antwoord heb ik gekregen op mijn vraag van de dierenarts.
Misschien heeft iemand er wat aan.


De vooruitzichten voor genezing van ataxie ten gevolge van een val zijn in het algemeen vrij goed. Toch moet men rekening houden met een herstelperiode van minstens een jaar.
In mijn praktijk behandel ik dergelijke gevallen met lasertherapie in combinatie met Osteocur en Neuralcur. alleen de lasertherapie heeft eigenlijk het meeste effect wanneer het vrij snel na het ongeluk wordt toegepast. Voor jouw paard is het daarom het beste om nu beide producten te gaan geven en daarnaast de beschadigde plek in te wrijven c.q. te masseren met Spiergel.

Met vriendelijke groet,

Gijsbert van der Marel, dierenarts.


gr Nadezda

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-03 20:17

Die laser techniek lijkt me wel wat voor Rambo alleen dan moet die zeker wel naar de praktijk , en de vorige keer dat ik Karon sprak zei ze dat ze het niet aandurfde om te reizen maar misschien nu ze weer een beetje hoop heeft (want dat vind ik het) dat ze het wel aandurft.
Groetjes

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 20:55

Ja dat is ook mijn probleem je moet vaak naar de praktijk toe, en hem uit het koppel halen is geen optie.
Hij voelt zich echt hengst en is ondanks zijn ataxie de baas in het koppel.
Hij is dus een echt baasje en niet super handelbaar.
Niet dat ik hem niet aan kan want luisteren moet hij maar het gaat niet zonder slag of stoot.
Voor mijn paardje is het alweer een poosje geleden 3 februari 2003 is hij gevallen en zoals de dierenarts al zei is het waarschijnlijk te laat om dit nog toe te passen.
maar goed wil het nog eens goed informeren.

Overigens de dierenarts is van de week geweest om mijn merrie te scannen en heeft ook nog even naar mijn jaarling gekeken.
Hij had hem al een poosje niet meer gezien en vond hem wel voorruit gegaan.
Die dag liep hij ook wel erg goed, alleen zijn rechterachter been sleepte wel wat.
In stap was hij echt een heel stuk verbeterd dus misschien ziet het er voor hem toch wat beter uit.
En dat terwijl de prognose erg slecht was zeker in het begin, we hebben het vaak over inslapen gehad.
Maar toch lijkt hij iedere maand wat te verbeteren.

Gr Nadezda

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 22:07

Heb nog steeds niets van de veearts gehoord.
Ik heb wel homeopatische medecijnen gekregen (niet van de veearts maar van Ted Borsboom) maar wil daar eigenlijk even mee wachten tot alle bloeduitslagen er zijn. Ik durf Rambo niet op de trailer te zetten, ben bang dat hij valt en niet meer overeind kan. Dat hebben we meegemaakt met een fjord die dezelfde verschijnselen had en die hebben we met 6 man uit de trailer moeten trekken. Dat wil ik Rambo niet aan doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 09:48

nadezda schreef:
Dit antwoord heb ik gekregen op mijn vraag van de dierenarts.
Misschien heeft iemand er wat aan.


De vooruitzichten voor genezing van ataxie ten gevolge van een val zijn in het algemeen vrij goed. Toch moet men rekening houden met een herstelperiode van minstens een jaar.
In mijn praktijk behandel ik dergelijke gevallen met lasertherapie in combinatie met Osteocur en Neuralcur. alleen de lasertherapie heeft eigenlijk het meeste effect wanneer het vrij snel na het ongeluk wordt toegepast. Voor jouw paard is het daarom het beste om nu beide producten te gaan geven en daarnaast de beschadigde plek in te wrijven c.q. te masseren met Spiergel.

Met vriendelijke groet,

Gijsbert van der Marel, dierenarts.


gr Nadezda

Dat was toen ook de veearts die ik Pepe liet behandelen (was die wobbler). MAar die had het niet ten gevolge van een trauma helaas. Ik kreeg inderdaad dezelfde behandelingen voor mijn paard. Dezelfde drankjes, ook die blauwe spiergel en lasertherapie.

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:46

Rambo is in 5 maanden 5 cm. gegroeid. (hij is nu 1.63 en is pas 2 jaar en 3 maanden oud). Zou dat er iets mee te maken hebben?

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:50

Rambo heeft vanmiddag een spuit met Anabole-steroiden gekregen. Hij krijgt van deze spuit weer een tijdje hengsten manieren, dus dat wordt nog wat. Volgende week krijgt hij weer een spuit maar dan met een ander spierversterkend middel. Hopen dat het helpt!

karon

Berichten: 121
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:13

Zie nog geen verbetering!!