rare zwarte stippen, geen schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

rare zwarte stippen, geen schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 23:09

Mijn schimmel heeft sinds kort allemaal zwarte ronde stippen over haar hele lijf. Het is op een van haar billen begonnen en inmiddels heeft ze er een stuk of 20 over het hele lijf. Het zijn stippen van diverse groottes maar wel allemaal mooi rond. Het is niet besmettelijk andere paarden hebben het niet. De stippen zijn zwart, zit nog wel wat haar op, verder geen korsten of bulten of rood randje. Het is naar mijn idee ook geen schimmel. Ik heb haar nu 4 keer gewassen met Imaverol, met tussenpozen van 3, 4 dagen als voorgeschreven, maar het gaat niet weg. Het zijn er zelfs weer een paar meer geworden.
Wie heeft enig idee wat dit is en hoe ik het kan behandelen?


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 08:29

waarom vraag je dat niet gewoon aan de dierenarts, wij kunnen je dat toch ook nooit met zekerheid vertellen..

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:44

Bij ons staat een bruine pony en die kreeg ineens allemaal kleine witte stipjes. Aan de dierenarts gevraagt en het bleek een soort virus, niet schadelijk en verder niks aan te doen. Misschien is het zoiets, ik zou het wel even navragen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:22

mijn paard kreeg ineens korsten op zijn kont en op zijn hoofd kreeg hij kale plekjes. aan veel mensen gevraagd op stal wat is het. maar het was geen schimmel zeiden ze.
ik voor de zekerheid geimaverold. ging maar niet weg.
dierenarts geweest. dus wel schimmel. een klassiek geval. spuit gehad en nu issie er vanaf. en daarheftie dus heellang mee rond gelopen.
dus ik zou maar wel ff laten checken. imaverol haalt niet alles weg. dus daar kan je het niet aan zien. en het is de tijd van het jaar voor schimmel

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:32

Ik zou gewoon even de dierenarts bellen.
Zoiets kun je volgens mij alleen met zekerheid zeggen als je het ziet.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:11

Je hebt het over mooi ronde stippen, dan denk ik toch meteen aan ringworm..
Is hij/zij goed ontwormd?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:29

Ilse, ik weet niet of je met ringworm wormen bedoelt (n.a.v. je vraag of hij/zij goed ontwormd is) maar ringworm is een schimmel, geen worm.
Overigens heb ik ervaring met ringworm bij katten en een paard (en helaas ook bij mijzelf) en ik heb het nog nooit in het zwart gezien......

Maar idd. laat de DA er naar kijken, het kan een schimmel zijn, het kan een parasiet o.i.d. zijn, ik zou het zekere voor het onzekere nemen!

Het is toch niet zo dat je schimmel gewoon vliegenschimmel aan het worden is he? (is met de mijne nl. wel het geval maar ja, daar zit gewoon haar op de zwarte vlekjes)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:35

Je kunt wel blijven ontwormen, maar ringworm heeft niets met wormen te maken, maar is een soort eczeemachtige schimmelinfectie.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:39

regine schreef:
Mijn schimmel heeft sinds kort allemaal zwarte ronde stippen over haar hele lijf. Het is op een van haar billen begonnen en inmiddels heeft ze er een stuk of 20 over het hele lijf. Het zijn stippen van diverse groottes maar wel allemaal mooi rond. Het is niet besmettelijk andere paarden hebben het niet. De stippen zijn zwart, zit nog wel wat haar op, verder geen korsten of bulten of rood randje. Het is naar mijn idee ook geen schimmel. Ik heb haar nu 4 keer gewassen met Imaverol, met tussenpozen van 3, 4 dagen als voorgeschreven, maar het gaat niet weg. Het zijn er zelfs weer een paar meer geworden.
Wie heeft enig idee wat dit is en hoe ik het kan behandelen?


Mijn veulentje heeft net hetzelfde; eerst op haar benen, dan hals en nu overal

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 11:50

Uiteraard heb ik de DA er bij gehad voor ik dit bericht plaatste en hij raadde Imaverol wassen aan. Nu 2 weken later is het niet weg en zijn het er naar mijn idee zelfs meer. Ik ben ff op zoek naar andere DA om die er naar te laten kijken, maar heb er nog geen gevonden. Vandaar mijn bericht. Ik dacht misschien klinkt het bij iemand bekend?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2, Cowgirl83, Dido2316, GoogleAdsense, JoyenUnory, Luna2013, mala26, maxie, Plonspony, pyrrhus, SentiBot, stefanie33, SUSANNEx, xkmmtjeee en 97 bezoekers