Afvallen paard en weidegang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:28

Het is dus mijn fjordje die hierboven staat beschreven.
Ik heb haar deze zomer iedere dag gereden of gelongeerd om haar zo slank mogelijk te houden! Ook lange ritten door het bos ect. zij heeft toch nog een grasbuik kunnen kweken. Mijn pony is niet kreupel geworden doordat zij te dik is maar doordat zij zich verstapt heeft bij een onderlinge wedstrijd die 1 x per jaar wordt georganiseerd bij ons in soest. Zij kan zomers niet op stal ivm zomereczeem. Ze staat nu overdag in de wei en 's nachts op stal maar echt afvallen doet ze niet. toch bedankt voor de reacties *LOL*

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:35

Afvallen op de wei kan Lachen
Maar als je paardje zomerexceem heeft, kun je haar toch voor de schemering binnen zetten, s'avonds? Want dan staat ze dus meteen iets minder lang op wei. Wat kun je tegen haar grasbuik doen?
Natuurlijk beweging geven, wat je al deed.
Anders laat je een vriendin er ook 2 x per week mee rijden.
En op een kaal stukje land zetten, liefst met zo min mogelijk absurd-rijk-eiwitrijk-gras. Voor de rest niet (te veel) bijvoeren als je dat al deed.

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:50

ze krijgt niks te eten alleen een worteltje. maar ze mag nu dus een maand niet rijden omdat ze zich verstapt heeft. en voor de schermering binnenhalen werkt bij haar niet dat is juist de tijd dat ze het meeste schuurt en in de wei moet ze dan een maatje zoeken en dat richt minder schade aan de staart en manen dan een stal!

justice19
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:26

chompie schreef:
Juist! en dan? Over een maand wil de DA de Fjord weer zien.
het lijkt me niet dat dat het voornaamste is. het gaat er om lijkt me dat het beesie beter wordt. Jij schrijft in een van je vorige berichten dat jou pony/paard wel in een schrale wei staat, misschien dat de fjord daar tijdelijk bij in kan???

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 02:06

justice19"]
[quote="chompie schreef:
Juist! en dan? Over een maand wil de DA de Fjord weer zien.
het lijkt me niet dat dat het voornaamste is. het gaat er om lijkt me dat het beesie beter wordt. Jij schrijft in een van je vorige berichten dat jou pony/paard wel in een schrale wei staat, misschien dat de fjord daar tijdelijk bij in kan???
[/quote]

Ik schreef ook in mijn eerdere bericht dat een te dik paard 'ongezond' is.

Verplaatsen naar de wei waar mijn paard staat is niet zinvol; er staat nu meer gras dan in de "merriewei". Daarnaast zou de Fjordmerrie misschien zo op haar lazer krijgen van "onze" vaste kudde dat het meer kwaad dan goed doet.