zomerexzeemdeken

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pjotter

zomerexzeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 14:12

ik heb even een vraagje:

mijn shetlander heeft zomerexzeem nou he ik daar een deken voor en smeer hem ik met sweet itch.

nu is mijn vraag waneer kan ik het besten de deken af doen?

aan gezien hij op zijn hoofd al wat dikker haar krijgt Verward en hij van de winter wel buiten moet blijven. zonder deken.

waneer doen jullie de deken af?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:09

wanneer het aantal insecten afneemt, vaak als het iets kouder/natter word

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:55

nog tot zeker eind september ophouden die deken. De da is gistern hiergeweest en ik vroeg het (mijn pony heeft het ook) hij zei tot eind september of als het eerder fel vriest

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:16

De deken die jij op hebt is een vliegendeken van fijn gaas, deze geeft maar weinig warmte en kun je dus heel lang ophouden Linda. Ik zou hem pas in oktober af doen. Je merkt het wel als zijn plekjes helemaal weggaan en hij geen jeuk meer heeft. Zolang Andrew schuurt als ik hem op stal zet 's avonds als hij zijn deken heeft afgehad, dan weet ik dat hij nog steeds last heeft. vorig jaar heb ik hem half oktober afgedaan en ben toen vrijwel gelijk overgeschakeld naar een winterdeken, dat doe jij dan natuurlijk niet Knipoog
En vriezen eind september Verward Schijnheilig

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:28

Ik zou hem ook zo lang mogelijk ophouden. Mijn pony heeft ook zomerexceem en ik heb ook een deken. Ik had de deken laatst even af (op een regenachtige dag) en hij stond gelijk weer te schuren. Wel zou ik er even rekening mee houden dat als het heeft geregend en het is wat frisser dat je pony dan met een natte deken op staat... dit i.v.m. verkoudheid enz. (als je een boett-deken hebt in ieder geval omdat deze toch wel nat blijft een gewone vliegendeken weet ik niet of die het vocht vast houdt)

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie