5 jarig paard met OCD

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sky_As

Berichten: 4662
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:43

Ik zeg ook, als het paard je aanstaat moet je het doen.
Ik denk alleen dat bijna heel bokt het afraadt. (wat niet wil zeggen dat ik dat ook doe).
Al denk ik, dat je voor 500 euro meer ook een paard kan vinden die het niet heeft (of waarvan je het niet weet ;-) ).......
Het is en blijft een risico (een operatie is nooit zonder risico) en het gaat vaak goed. En ik raad het niet af.
Maar als je niet 100% achter zo'n paard staat, zou ik het niet doen.
En anders heb je voor 2500 euro (incl. operatie) misschien wel een kei leuk paard waar je je hele leven plezier van hebt!

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl


Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:44

Informeer ook eens bij de kliniek hoe groot de kans van slagen is, en wat het risico op complicaties is. Bij het niet slagen ben je 2000 euro armer, en een onbruikbaar paard rijker, en bij complicaties heb je ineens onverwachte kosten,die hoog kunnen oplopen. Neem die percentages mee in je besluit om het risico al dan niet te nemen.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:45

snissje schreef:
Ik heb nu een paard met ocd en mij vorige paard had dat ook nooit last van gehad 9 van de 10 paarden krijgen er geen last van je kan het gewoon het beste laten zitten totdat het paard er last van krijgt dan operen.. Nog een opmerkinghoe kom je er nou bijj dat het 1000 euro kost?? het kost als ik het zou laten doen bij mij VA 400 euro per been.. Die van mij heeft het aan een been..

waar zou jij het laten doen?
ben ik wel nieuwsgierig naar , mijn paard is 6 weken geleden aan een ocd in het kootgewricht geopereerd en ik was bij elkaar met kreupel onderzoek 1374 euro kwijt
dat scheelt bijna 1000 euro

en ik moet vrijdag terug voor foto`s en echo en hij word weer in gespoten met gewrichts vloeistof,
die kosten komen er ook weer bij.

alleen de operatie is 795 euro ex BTW

maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken.

TS ik zou idd eerst info bij een goede kliniek inwinnen en kijken wat de kans van slagen is en wat de kosten zijn
als het paard verder helemaal naar je zin is en je wilt de gok wagen,gewoon doen!!!

veel succes :j

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:11

Als jer er over denkt om dit paard te kopen dan raad ik je aan om de operatie door de verkopende partij uit te laten voeren en betalen. Zodra het paard gerevalideerd is en 100% goed is dan het paard overkopen. De vraagprijs zal dan uiteraard wat hoger liggen, maar dan heb jij niet het risico van de operatie.

Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:14

/ Ik heb ook een paard laten opereren aan ocd in beide spronggewrichten. Hij was destijds ook 5 jaar. het kwam aan het licht doordat zijn sprongen dik werden. Foto's laten maken en er bleken 3 ocd'tjes in te zitten, ook relatief grote.
Hij liep nog niet kreupel.
Hij is voor 800 geopereerd aan beide benen en is prima gegaan. Daarna moest ie 4 weken boxrust en 4 weken stappen aan de hand en daarna kon de training weer rustig opgepakt worden. Een operatie/narcose brengt altijd wat risico's met zich mee maar meestal gaat het goed.
Ik zou voor 1000 euro zeker de gok wagen.
mijn paard heeft wel iets overvulde sprongen er aan over gehouden maar dat is slechts een 'schoonheidsfoutje' niet meer niet minder. Hij heeft er geen last van gehad.

♥ Joey ♥ onbekend x onbekend
Mama van S 11-06-2011 en A 17-04-2014

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:13

Ik rij ook op een paard wat geopereerd is aan 2 ocd's, ook iets overvulde sprongen maar verder helemaal geen last van. Is op 3jarige leeftijd geopereerd en heeft toen een jaar langer in het land gestaan.
(Had hij trouwens ook niet maar werd toen röntgenlogisch gekeurd en toen kwamen ze erachter)
Als ze het waard is zou ik het doen

Evelyna v. Sir Oldenburg
Argus v. Samba hit Reservekampioen Groningen M2! Nu op naar de Z

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:29

wat zegt bodegraven er van? die zijn daar best wel eerlijk in.Vinden ze daar de merrie het waard? Ik zel zou er voor die prijs en als het een goed paard is verder geen enkel probleem van maken. voor de sport maakt het niks uit.Wat ik niet begrijp is dat het paard zo goedkoop is. Het verwijderen van een chip doet niemand moeilijk over, enkel als de plek lastig is en risico,s met zich meebrengt.En dan is het voor een goed paard geen enkele reden om hem voor die prijs weg te doen.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:08

Ik ken ook een paard met meerdere ocd's.. en wel op verschillende plaatsen in het lichaam.
Ons is verteld, dat het zaak is om de fragmenten te verwijderen voordat de gewrichten overvuld raken. De prijs voor een paard met ocd's keldert vanzelfsprekend, dat is heel normaal. Hoewel weghalen dan wel de beste optie is, loop je hierbij natuurlijk het risico dat een operatie of het herstel daarvan niet goed gaat. Met name als een gewricht al overvuld is.. want dat is het natuurlijk niet zomaar!! Laten zitten, je ogen sluiten en hopen op goed geluk is in veel gevallen dan ook wachten op problemen. Houd bij opereren rekening met mogelijke complicaties en hoog oplopende kosten zonder een enkele garantie. Nu gaat het hier maar om één chipje maar om teleurstellingen te voorkomen, zou ik het dus niet doen als ik jou was maar rustig even verder kijken voor een gezond paard! Zeker als je de sport in wilt. Er zijn er genoeg te koop die netjes op de foto staan..

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

moniquek
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-06-11

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:27

Waarom zou je een paard kopen met problemen? Er zijn er zoveel zonder en ze kosten kwa onderhoud even veel.Het is per gewricht en per lokaltie in het gewricht een andere prognose en koste aan operatie afhankelijk van het verloop van genezen zijn er ook andere kosten aan verbonden.Moeilijk om iets zinnigs van te zeggen.

sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:34

Ik zeg altijd maar zo...
De kans dat ze er last van krijgen is vele malen kleiner als bv de kans op een peesblessure of een weke delen blessure.
Als je geen risico wil moet je geen paard nemen. Vaak is het zo dat je dan voor relatief weinig geld een kwalitatief bovengemiddeld paard kan kopen.
Soms moet je een gokje wagen in het leven......

Atomic v. Sunny Boy Z2 verkocht+Versace v. Krack C Z2 verkocht+Legend of Loxley v. Lord loxley lichte tour psg +Liberty of Loxley v. Lord Loxley verkocht+Da Vinci v. Zizi Top verkocht+3jr Fatal attraction v. Vivaldo+4jr Excaliber v. Oscar verkocht + 3jr First impression v. Citango verkocht+ 3jr Light my fire v. Lord lucifer verkocht +Guus v. scen tao 3jr verkocht

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-11 17:28

Update:
We hebben de gok genomen en merrie is ondertussen geopereerd.
Op maandag gebracht, dinsdag geopereerd, donderdag weer thuis.
Na 2 weken box rust zijn vandaag het verband en de hechtingen verwijderd en zijn er controle foto's gemaakt.
Nu 3 weken gaan stappen en dan nog een keer terug voor een laatste controle.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:14

*\o/* Super, ik hoop dat alles goed en snel verloopt!

mijn paard gaat na even flink kreupel geweest te zijn weer goed
hij heeft zo achterlijk gedaan met rennen ,springen en sliden :+ dat hij kreupel liep

en snel hoor 2 weken box rust , de mijne had 6 weken boxrust :j
veel succes :j

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:15

Hopelijk verloopt het herstel volgens plan.
Beterschap voor je paard!

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

grauwman

Berichten: 2683
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:08

Hoop dat de revalidatie voorspoedig verloopt Kabouterdans. Veel succes de aankomende weken.

Pap 14-01-44/17-11-11

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: 5 jarig paard met OCD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:17

Kabouterdans proficiat! Als ze het kunnen opereren en er is nog geen schade aangericht waarom dan niet. Toen ik mijn paard kocht had ze ook ocd in de kogel, mijn DA zei enkel kopen als die verwijdert wordt, mooie deal kunnen maken met verkoper (stond zo ook op papier) et voila :D

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, callass, Contemplate, Neon en 9 bezoekers