Hondje kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Hondje kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 12:22

Penny is een 2 jarige boerenfox. Ze loopt nu 3 dagen "kreupel" met linksvoor. Het opvallende is dat ze het ene moment op 3 poten loopt, het andere moment gewoon niet zuiver loopt maar ook niet echt kreupel, en vanmorgen liep ze ineens helemaal rad. Nu loopt ze weer op 3 poten. Ik kan helemaal niks vinden van een splinter ofzo. Ze reageerde ook niet als je eraan zat te voelen of het ergens dik was, maar gister toen ik bij haar pols voelde beet ze ineens.
Vanavond gaan we naar spreekuur (ik heb geen auto dus kan zelf niet) maar wellicht heeft iemand van jullie een idee?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:27

stef schreef:
Vanavond gaan we naar spreekuur (ik heb geen auto dus kan zelf niet) maar wellicht heeft iemand van jullie een idee?


Dat kan van alles zijn. Ze kan haar pootje gewoon verstuikt hebben.
Er kan iets tussen de voetzooltjes zitten wat zo klein is dat je het met het blote oog niet ziet.
Verder komen er allerlei erfelijke afwijkingen voor bij honden die ook soortgelijke klachten geven o.a. OCD en ED.

Succes vanavond bij de DA, laat je even weten wat het was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:05

Foxen en jack russels hebben vaak last van patella luxatie. Dan schiet de knie op slot. Daarom lopen deze honden vaan ok 3 poten. Maar meestal is dit aan de achterpootjes, dus ik weet niet of jouw hondje dit ook heeft.
Succes!

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:20

Patella is niet meestal al aan de achterpootjes, maar is altijd aan de achterpootjes. Dus daaar zal deze hond geen last van hebben.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:33

Je hond kan ook een schouder uit de kom hebben, die dan weer terugschiet.
Beterschap!