Megacolon

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Chubby

Megacolon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 12:36

Hallo,

ik weet dat Megacolon (een aangeboren afwijking aan de darmen) voor kan komen bij verschillende diersoorten (mens, kat, rat, muis en paard bijv.). Een witfactor (pigmentatie: bont, maar ook bles ed) zou daarbij een grote rol spelen.

Heeft iemand ervaring met deze (meestal dodelijke) afwijking bij paarden?

Groetjes!
Jacqueline

Nog enkele plaatsen vrij op onze Paddock Paradise nabij Bergen op Zoom (NB). Meer informatie via PB!

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011 en Hidde 30 september 2013

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:59

Het komt ook bij paarden voor, wordt ook wel Lethal White Overo genoemd. Heeft te maken met het overo-gen.
Ik dacht dat je in Amerika je paard erop kan laten testen of hij dit gen draagt (weleens iets over gelezen).
Zelf heb ik er geen ervaring mee (ben maar een onnozel pennymeisje Haha! ), alleen over gelezen. Een vriendin van me heeft wel ervaring met MC bij ratten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 16:15

Hoi,

dank je, zal die term eens gebruiken om te zoeken Knipoog . Ken MC ook van ratten (gelukkig zelf nooit MC gehad in m'n nesten)...

Groetjes!

Nog enkele plaatsen vrij op onze Paddock Paradise nabij Bergen op Zoom (NB). Meer informatie via PB!

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011 en Hidde 30 september 2013

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie