Mijt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Mijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 08:17

Ik ga er haast zeker van uit dat Maffick mijt heeft.
Hij heeft echt van die lange rijen met korstjes die omhoog lopen (of naar beneden, tis maar net hoe je t bekijkt Knipoog ) Op zn benen, aan buiten en binnenkant.

hoe behandel ik dit? Ik was het nu bijna elke dag met Betadineshampoo voor het reinigen, maar is er ook een middeltje voor?

De merrie bij wie hij in het land staat had het eerst maar niet zo erg, nu heeft Maffick het ook en natuurlijk weer veel erger.

Is dit echt mijt zoals ik vermoed of denken jullie dat het iets anders is?
en hoe moet je het behandelen?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:23

bedoel je dat hij schurft heeft? Dat is een mijt in elk geval.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 08:28

Achja het is maar hoe je het noemt, bij ons zeg je er gewoon mijt tegen of kruipmijtjes, omdat ze echt door het vel kruipen...

Dus het is maar wat voor benaming je eraan geeft

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:59

sebacil of iets dat daar op lijkt halen, verdunnen met water en daar de benen mee wassen! NIET UITSPOELEN! en zelf handschoenen aantrekken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:05

scabisix werkt ook super!
is alleen in nederland niet meer te krijgen , veel boeren hebben nog wel een fles staan, er werkt niets zo goed als dat spul
ook je borstels en tuig goed ontsmetten met halemid!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:48

Neguvon kan ook helpen maar ik weet niet of je kan krijgen in Nederland. Is in België in elk geval niet meer te verkrijgen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:01

Mijn paard heeft schurftmijt aan zijn achterbenen gehad. Ik heb de DA erbij gehaald en zij heeft mij een recept gegeven om hem mee te wassen, dat spul stonk gigantisch en is erg agressief dus handschoenen aan. Ik weet de naam niet meer maar het waren pipetjes. Ik kreeg ook een tube antibiotica zalf wat eigenlijk is voor honden met oormijt en dat heeft heel goed geholpen. Ik zou toch maar even voor de zekerheid de DA erbij halen want wie weet is het wel iets anders Verward

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:21

SANEX schreef:
Ik ga er haast zeker van uit dat Maffick mijt heeft.

Je moet eerst even een monstertje laten bekijken voordat je conclussies trekt, lijkt mij.
Niet zomaar je paard met giftige middelen behandelen als je niet ZEKER weet dat het mijt is.

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:40

ik zou gewoon even de DA er naar laten kijken, krijg je er gelijk spul voor! Niet lopen sollen met huis/tuin en keukenmiddeltjes bij mijt, dan ben je er zo weer af. Wel allemaal tegelijk behandelen natuurlijk..