Verdikking bij de schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Verdikking bij de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 16:27

Waarschijnlijk heet Marko afgelopen nacht in de wei gevochten. Hij heeft flink wat striemen op zijn kont en een verdikking met striem bij zijn schoft, ik heb vandaag niet gereden. Ik heb het een tijdje afgespoten, maar wat kan ik er verder nog aan doen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:31

Als het nog een beetje open wond is betadine, ontsmetten en/of goed spoelen met water.
Een striem, oftewel schaafwond trekt heel erg wanneer deze gaat drogen en genezen. Insmeren met uierzalf werkt goed tegen het trekken en het zal sneller genezen.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 22:40

Het is niet open, er zit alleen een verdikking en zijn haren staan 'verkreukt'.

Zou ik er cooling gel op kunnen smeren? (rare vraag misschien Schijnheilig )

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 00:17

lekker laten zitten en niets aan doen als het niet open is... die van mij heeft heel regelmatig overal bijtwonden en striemen. Als het open is doe ik er meestal kruidenwondzalf op vande Drechtsteden. Superspul: ontsmet, koelt en geneest.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:37

Als je het het afgekoelt, hoef je dr geen cooling gel op te smeren hoor. Hoe meer je een paard verwent met zijn wonden hoe lager zijn weerstand wordt.

Als het niet open is zou ik hem wel laten bewegen (aan longe zonder singel ofzo), want dit kan het vocht wel wat weg laten trekken.
Even niet belasten op de plek, want dan kan het misschien erger worden...