Mok???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Mok???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 17:39

Ik weet het, er is al het een en ander geschreven over mok hier.
Hoewel ik niet zeker weet of het dat is.
Gisteren zag ik een heel klein plekje in de kootholte waar ik meteen calendula zalf op heb gesmeerd.
Sinds vanmorgen heeft ze een heel opgelopen achterbeen en ziet de kootholte er zo uit:

Afbeelding

Hoelang mag ik dat opgelopen been aankijken voordat ik de dierenarts erbij haal??


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:59

Idd een gevalletje van Mok. Ik zou de DA even bellen, dan krijg je er een zalfje voor.

Zoey
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:17

Haha! Hoi dat is inderdaad mok. Mijn paard heeft vaak mok. Je kan er een aantal dingen tegen doen zonder dat je de dierenarts erbij haalt. Je kan mokzalf kopen bij de wellkoop! Ik heb deze mokzalf altijd omdat hij veel beter werkt dan de mokzalf of egyptische zalf van de dierenarts!
Daarnaast kan je op de korstjes tandpasta smeren!
Wanneer de mok genezen is kan je de kootholtes bij nat weer insmeren met vaseline. Dan komt er geen vocht bij. Werkt preventief OK dan!
Succes

Geniet van iedere dag en ieder moment!

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 18:59


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:01

Hoi,
wanneer het been na 2 dagen niet een slinkt, zal ik toch een keertje gaan bellen naar de dierenarts. Tevroeg is vaak een dure grap en vaak onnodig. Afspuiten kan misschien een optie zijn, maar dan van tevoren wel even de koot insmeren met babyolie, zodat er geen water in blijft zitten, en daarna heel goed afdrogen natuurlijk, om de mok tegen te gaan.
Groetjes bar

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:57

Kijk, met dikke benen pas ik altijd enorm snel op. Calendula, ik weet niet of dat goed is of helpt. Voor zover ik weet heeft het een helende werking bij wonden.
Maar mok is een verzamelnaam voor verschillende vormen van eczeem, het kan door allerlei oorzaken komen. Hier gaan dus ontstekingen bij gepaard van daar dat ik bij zulke dingen graag op tijd de da er bij heb.
In eerste instantie kan je het gebied wassen met babyshampoo. Hier zitten geen bijtende stoffen in dus ideaal. Ook is betadine shampoo een optie en deze zou ik gebruiken in combinatie met een mokzalf waar je dus het beste voor naar de DA kan.
Vanaf hier kan ik echt niet zeggen hoe lang je nog kan wachten, ik investeer altijd liever wat meer geld en ga voor 100% zekerheid dan dat ik te laat ben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, IASCrawler, Jet, LiannePuthzy, Symke en 107 bezoekers