Vlug een dik been en mok.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Vlug een dik been en mok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 10:58

Hallo Allemaal,

Mijn paard krijgt behoorlijk snel een dik been.
Als hij zich stoot of verstapt dan is het de volgende dag meteen dik.
Als hij een wondje op zijn been heeft vormt zich daar ook vaak mok.
Wat erg vervelend is want het is bijzonder pijnlijk voor mijn paardje.
Ik kan dan bijna niet aan zijn been voelen, hij trekt zijn been dan onmiddelijk weg.
Ik zat te denken om hem iets te geven wat zijn weerstand omhoog brengt.
Mischien kan ik iets homeopatisch gebruiken, van dokter vogel ofzo???
Dat is dan natuurlijk eigelijk voor mensen maar zou het voor een paard ook werken?
Heeft iemand mischien tips?

Groetjes Mirjam

yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:09

"cure mok" van een homeopatisch merk (ik ben de naam kwijt, oliebol!)
helpt bij mijn paardje echt heeeeeel goed , het duurt een tijdje voordat het aanslaat, maar je doet gewoon 6 tabletjes per keer door het eten.
de mok verergert eerst, maar na een week vallen de korstjes er zo af!
ik gebruik het in de winter altijd preventief, zomer niet, want ik ben bang dat ze resistent word.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 12:14

Ik geef mijn paard in de R-maanden altijd Echinaforce van Dr. Vogel.
Vorig jaar heb ik dat het eerste jaar gedaan. Zolang als ik hem ken heeft hij altijd mok gehad in de winter. Vorig jaar was het eerste jaar dat hij nergens last van heeft gehad. Of het aan de Echinaforce ligt of gewoon ergens anders aan? Ik weet het niet, en ik kan het ook niet wetenschappelijk onderbouwen. Ik geloof gewoon lekker dat het werkt en mijn paard is dol op Echinaforce. Dus zolang het hem smaakt, ga ik er vrolijk mee door.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:24

Wat heel goed werkt is anti-oxidanten. Dit hebben ze bij de Paardendrogist en heet D-tox (op de site staat info). Een paard bij ons op stal heeft ook altijd snel mok en dit wilde met de spullen van de dierenarts (echt van alles geprobeerd) niet gauw overgaan. Nu is hij al 1,5 jaar mokvrij: ook met nat/zonnig weer in het weiland. Van een ander paard weet ik dat het ook helpt bij wondjes (heeft ook snel mok): hij krijgt nu geen dikke benen meer. In het begin gaven ze de hoge dosering en daarna hebben ze afgebouwd; als er niets aan de hand is krijgt hij midner dan de gewone onderhoudsdosering. Heeft hij dan een wondje, dan wordt de dosis tijdelijk verhoogd. Ze heeft nu geen problemen meer met hem. Hiervoor met echinacea hielp het niet genoeg.
Succes!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 17:28

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er echt een stuk mee geholpen, ik heb bij paardendrogist.nl de D-tox en de cure mok besteld.
Nu duurt het alleen nog 3 tot 5 werkdagen tot dat ik het krijg.
Dat is wel jammer.
Het regent hiet alweer, niet echt een bevordelijk weertje voor Fellow zijn mok.......
Nogmaals bedankt!!!