Mijn paard heeft sinds haar 5e artrose in haar schouder in stadium 3 als ik het goed heb(volgens de dierenarts was hier niks meer aan te doen).
Ik ben toen direct gestopt met rijden omdat ze aangaf dan pijn te hebben, nu staat ze dus heerlijk elke dag van het weer te genieten.
Ze staat nu op een nieuwe stal en lijkt weer herboren, ze is onwijs fris (sjeest de wei door, heeft een nieuwe hobby dat bestaat uit over hekken en sloten springen

Ik heb 'vroeger' veel met haar buiten gereden en het bos vond ze helemaal geweldig !
Nu wil ik heel graag met haar naar het bos, gewoon alleen om te stappen, omdat ze dit altijd zo leuk vond.
Maar... is dit verstandig ? Ze is nu bijna 9 jaar en rent de hele wei rond... maar zal ze er last van hebben als ik er op zit?
Veel mensen denken van niet aangezien ik maar 55 kilo weeg en mijn paardje 1.61 is.
Toch ben ik er best bang voor dat ik haar dan pijn doe, en dit wil ik niet.
Graag hoor ik van jullie of het verstandig is of niet en hoop ik dat er bokkers zijn die ook een paard met artrose hebben en wat jullie ervaring er mee is ! Er gaat een mak paard mee als we wel gaan zodat ze zich niet loopt op te fokken en we dus ook echt alleen maar gaan stappen !
Alvast heel erg bedankt !
groetjes Wendy