oplossing schuren staart?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suzie66
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:23

hallo.
wij wassen de staart eerst altijd met anti-roos of betadine schampoo dan zonnebloem of sla olie er op smeren werkt echt perfect.
als je dat doet moet je in zijn voer ook een scheutje zonnebloem olie doen werkt errug goed.

succes verder

groetjes suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:33

Ant-roos shampo werkt super. Ik gebruik het liefst Head&Shoulders. Als Lois weer een schuuraanval heeft was ik de staartwortel daar iederen dag evetnjes mee. Ik heb er tot nog toe het beste resultaat me behaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 19:36

Is dat niet te agressief dan?

Heb wel eens van mensen met haaruitval gehoord met head and shoulders.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:35

waar haal je die AVS 14 dan Ga binnenkort naar divosa hebben ze het daar ook

Poco
Berichten: 154
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:58

Brandnetels koken en met het afgekoelde water om de dag insmeren.
Werkt heel goed en kost niets. Succes.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:39

Zit hier ook met een paard dat boven aan zijn staart een getoupeerd zooitje er van maakt.Het ziet er niet uit!
Ik heb weleens gehoord van de borstelframes maar nog nooit echt goed naar gekekenen.De tip om het zelf te maken is ook toppie en dus het proberen waard,maar aan wat voor soort borstel moet ik denken?
Iedereen kent wel die bezems met rode haren als bostel.Is dat goed of moet ik toch een ander soort bezem nemen?Ik bedoel je hebt ook van deie zachte bezems maar ik neem aan dat die niet bedoelt worden?

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:55

pearl_tje schreef:
waar haal je die AVS 14 dan Ga binnenkort naar divosa hebben ze het daar ook


bij de paardendrogist... of je belt het nr. wat ik hier heb neergezet. (1e pagina)

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:13

Malabarista schreef:
AVS 14 een middel dat het schuren tegengaat. Ik kan dan in ieder geval met mijn pony in de schemer rijden en ze schuurt niet. Als ik haar niet in smeer voor het rijden (of meteen erna) gaat ze echt schuren. Ik zal eens aan mn vader vragen waar hij het altijd koopt. Het werkt echt heel goed. En ik zie het steeds meer mensen gebruiken. Lachen

inderdaad dat werkt heel goed, wij kopen het in de "aveve" das een winkel waar ze allerlij dierevoeder en meststoffen enz. verkopen(in belgie)
echt heel goed spul! (voor een bus is da 14 euro en een beetje ,maar das ni zo snel op)z'on bus is 500ml
(als iemand het echt nodig heeft en het niet vind wil ik wel een bus kopen en eventueel opsturen maar dan zijn er verzendkosten enz. bij dus das dan wel redelijk duur en misschien vind je dat ook in nederland.

wat me wel is opgevallen is dat het een andere kleur product is dan op die link staat.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:24

oke thanks kan altijd kijken of het werkt...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:29

Wij hebben een echte schuurder op stal. Schuurt staart en manen. En de staart tot bloedens toe. Komt dus van de vliegjes. Het maakt niks op welk tijdstip hij buitenloopt, als het zomer is schuurt hij gewoon.

We hebben nu een speciale deken (Bucas) waarmee hij helemaal is ingepakt. Dus de hele hals en de staart zijn in gepakt. Er kan ook nog een hoofdkap bij, maar die heb ik er niet bij gekocht. Verder wassen we elke avond zijn staart en manen, gewoon met paardenshampo. Tijdens het rijden heel goed inspuiten met anti-vliegmiddel. En op de staart smeren we een soort gel (ik weet het merk niet zo uit mijn hoofd). Dat helpt een heel klein beetje, maar niet heel lang. Mijn ervaring met prutjes en smeerseltjes voor de rest is slecht. Ze helpen niet tegen die vliegjes.

Me al deze maatregelen hebben we het dit jaar kunnen voorkomen dat de staart tot bloedens toe afgeschuurd werd. Hij schuurt meestal nog wel 1x/week.

In de buurt van de zee schijnen deze vliegjes niet zo actief aanwezig te zijn.

Jantie

Berichten: 514
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Ergens in West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:12


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:41

ik doe meestal,
of met lavendel shampoo wassen.
of van VSM heb je een zalfje tegen eczeem en jeuk, die helpt ook wel

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:46

mijn paard heeft echt exceem, heel zielig. van azijn kreeg hij alleen maar meer jeuk en sla-olie hielp niet afdoende.
nu doe ik het volgende: ik was hem regelmatig (alleeen manen en staart) met Z-T shampoo van sectolin (wit flesje +/- 7 euro, klein beetje is genoeg, schuimt rijkelijk) goed afspoelen en daarna baby-olie. ik gebruik het huismerk van de DA-drogist, zit een fijne spuitopening aan. sla-olie bleek toch niet verzorgend genoeg. in het begin waste ik hem om de dag en oliede ik hem elke dag, mar inmiddels is het onder contole en was ik hem 1 a 2 keer per week. geen kapotte manen en staart meer, voor mij werkt het perfect