Zwelling op de kaak

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jobbeltje

Zwelling op de kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 13:33

Toen ik dr vanochtend uit 't land viste had ze een gigantisch dikke kaak. Echt het leek wel of ze gewoon een dubbele kaak had. Was niet warm ofzo, en ze kon gewoon eten.
Dus dierenarts gebeld. Die is langsgekomen, denkt dat ze een klap gehad heeft (kan wel kloppen) en dat er nu een bloeding zit. Ze heeft een spuitje gehad voor de zwelling. Als het niet afzakt of als het erger wordt moet ie het helemaal opensnijden (jakkes)

Wie heeft dit ook eens mee gemaakt? En hoe snel zou zoiets moeten afzakken?

Als je doet wat je altijd deed, zul je krijgen wat je altijd kreeg
Eeke | M2 +2| eindstand
Gys | L1 + 6 | wedstrijdstop |
Trynke | M1 + 15 |
reserve voor het NK 2011 in Kootwijk! :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 22:44

Bij een vriendin van mij had dat paard het in mindere mate ook van het ene op het andere moment, en dat was kanker. ik zou het dan gewoon opensnijden, vaak is het met een paar dagen al een heel stuk mijnder.
Heeft de DA niet gezegd dat j het kan koelen met een zacht stromende straal of een coolpack? Is altijd goed!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 08:48

Yorghos heeft dat ook gehad toen hij jonger was (3 jaar, geloof ik). Bij hem zat het op zijn onderkaak en het was een behoorlijke bult. De DA is er destijds bij geweest, maar heeft het niet behandeld. Het moest vanzelf goed komen.
Is ook gebeurd, maar Yorghos heeft er wel een "litteken" aan over gehouden. Zijn linker onderkaak is nog altijd een stuk dikker dan de rechter. Je ziet het niet, maar je voelt een benige verdikking op die plaats.
Hij heeft er gelukkig geen last van.

* To Belg, or not to Belg *

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:33

Had mijn paard ook. Na 2 dagen was de zwelling weg. Ik vertrouwde het toch niet (voorgevoel) en heb de dierenarts gevraagd het gebit te controleren. Het bleek dat er een kies afgebroken was (waarschijnlijk op een steen gebeten).

Ze is eraan geopereerd en heeft er nooit meer last van gehad. Je mag blij zijn als jou paard alleen een forse kneuzing heeft, want die operatie was een langdurig en kostbaar grapje.

M1+10

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie