spronggewricht probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
humpfry

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: Purmerend

spronggewricht probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 22:55

Omdat mijn paard scheef op haar ene achterbeen stond heb ik haar 2 maanden op het land gezet. Ze stond scheef omdat ze haar ijzer er steeds aftrapte en de hoefsmid haar hoef toen scheef heeft moeten laten. Verward
Nu is dat allemaal weer goed en opgelost, ze loopt ook gewoon goed en regelmatig maar ze maakt een soort draai met haar ene achterbeen. Nu deed ze dat altijd al een beetje, maar nu zie je bij elke stap haar pezen of spieren over elkaar heen schieten bij haar spronggewricht. Verward

Weet iemand misschien wat ik nu het best kan doen, of dit erg kan zijn. Ze lijkt er totaal geen last van te hebben maar het lijkt me toch niet zo goed.

Groetjes Lachen

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:19

ik zou gewoon even overleggen met de dierenarts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:40

En ik zou ook eens naar een andere hoefsmid gaan.... Dit moet toch met goed beslag ook een deel op te lossen zijn (als het door scheef bekappen komt). En anders idd een da bellen en overleggen wat die er van zegt

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:19

Het lijkt me dat je op de lange duur toch problemen krijgt in het gewricht wanneer er zo sterk gedraaid wordt in het been.

Wat vind je smid van de wijze waarop je paard nu loopt? En anders toch een keer de DA er naar laten kijken, bijv wanneer er weer ingeënt moet worden (het heeft niet zo'n haast, misschien is het zo te combineren).

humpfry

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 22:26

ik heb al een andere hoefsmid en die is bezig met corrigeren

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:59

Ik snap eigelijk niet waarom een scheve hoef scheef beslagen moet worden.
Ze kunnen tegenwoordig tot iets tussen het ijzer en de hoef doen zodat het paard weer recht staat?
Het lijkt me idd ook niet goed voor het sprong gewricht.

humpfry

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 14:24

Nee, ik vind het zelf ook raar. Haar hoef was wel helemaal kapot. Maar ik heb nu een andere hoefsmid en ik hoop dat het dan goed komt. Ze loopt gelukkig wel helemaal goed maar het lijkt me inderdaad niet erg goed voor het spronggewricht. Maar ik heb het aan de hoefsmid gevraagd en die zegt dat het wel goed komt en ik gewoon kan gaan rijden. Dus ik kijk het nog wel even aan.
Bedankt voor jullie reacties