hengst castreren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

hengst castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 16:43

Hoi,
wij willen misschien piedro gaan castreren. maar voordat we dit doen wilden we nog wat vragen.
Wie heeft er ervaring met de castratie van je/uw hengst?
Wat verandert er allemaal aan hem? Wordt hij alleen rustiger bij merries of zal hij helemaal wat rustiger worden?
Wordt hij waarschijnlijk een beetje suf en loopt hij gewoon rustig achter je aan of houdt hij net als nu nog wel wat pit???
Groetjes piedrolover en piedro


YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:00

Niet dat ik ervaring heb met een eigen paard, maar wel met anderen in de buurt. Van 1 hengst vind ik het eigenlijk best wel zonde dat hij geruind is want dat is een heel mooi paard, maar hij had nóg mooier kunnen zijn als hij wat meer hengst was geweest. Hij is alleen gecastreerd op zijn 1,5 jarige leeftijd. Als hij nou heel druk was geweest..... maar hij was de goedheid zelve! Al kun je het aan de andere kant wel beter mijden, dat hengstengedrag. Ik weet niet of jouw paard volwassen is??

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:48

Hoi, Over goed gedrag... mIjn hengst word volgende maand ook gecastreerd, en hij is echt ontzettend lief mooi en knuffelig... Maar ik wil hengstengedrag juist voor zijn.. wil hem graag zo lief houden;)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:58

Ik heb Rex met 1 jaar later castreren, hij begon al hengstenmanieren te krijgen en zat constant achter de meiden aan. hij is nu al een paar maanden gecastreerd en hij is wel een stuk rustiger geworden maar het zeker geen sulletje gelukkig.

Come over to the dark side, we have cookies!

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 22:13

Piedro is nu net 3 jaar geworden. hij begint vooral tegen andere paarden zijn hengstengedrag te vertonen. Tegen mensen is hij heel lief.. Maar het is met een hengstje zo moeilijk een stalletje te vinden.... Ik hoop alleen niet dat hij echt veel rustiger wordt....

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:45

Ik heb ervaring met mijn ex hengst,hij werd naar maaten dat hij ouder werd, werd hij steets druker en besprong elk paard naar loop van tijd begon hij zelfs gemeen tegen mij te doen.Niemand wilde z'n druke hengst op stal en cker niet een die ook mensen gaat aan vallen .Toen ben ik maar naar de dierenarts geweest en die zei dat ik hem het beste kon castreren toen dat is gebeurt is hij een heel stuk rustiger geworden en bespringt geen paarden meer alleen afentoe moet hij zich nog uit sloven! *LOL*
Dit hoeft natuurlijk niet bij elke hengst zo te zijn!

juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:04

Ik heb mijn arabische hengst met 4,5jaar laten castreren, zodat hij ook bij de andere paarden in de wei kon. Verder was het een superlieve hengst zonder al te veel lastige henstenmaniertjes.
Het castreren zelf is staande gebeurd door onze dierenarts, het is nog wel vrij lang dik gebleven, zeker 2 weken. Daarna had hij nergens meer last van.
Hij is wel wat rustiger geworden daarna, en zijn uiterlijk is ook veranderd, het hengstenekkie werd een stuk minder en voor mijn gevoel keek hij toch wat slomer uit zijn ogen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 00:41

als je hengstje al drie is , zal er best wel wat pit in blijven zitten hoor
ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het een echte sul zal worden
hij zal wel makkelijker worden met andere paarden en misschien ook in de omgang , maar hij is lang genoeg hengst geweest om wat mannelijker te blijven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 16:59

Mijn ruin werd gecastreerd toen hij al vier was, is prima mee om te gaan nu maar het blijft een praatjesmaker. Soms vraag ik me af of hij makkelijker zou zijn geweest als hij eerder was geruind, maar eigenlijk vind ik het wel leuk zo'n 'mannetje' die z'n karakter toont af en toe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, pluisje88 en 83 bezoekers