Paard met hoefkatrol...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 22:25

Als een paard een lichte vorm van hoefkatrol heeft en geen speciaal beslag omdat de eigenaren gierig zijn. Hoe moet je dat paard dan rijden? Want ik mag soms op een paard in die situatie rijden maar ik weet niet wat ik moet doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 10:24

ik geloof dat je daar bij vraag maar raak forum al antwoord op hebt. Party!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:24

Veel paarden zijn dan niet meer te rijden, omdat ze voortdurend kreupel lopen.. Ik betaal voor eggbars 135 gulden, en voor rondom normaal beslag 125, dus valt in vergelijking nog wel mee.. Ik zou toch nog es met die mensen gaan praten..

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 13:55

Navy, heeft jouw paard ook hoefkantrol dan???

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 17:36

ik zou gewoon met die eigenaren gaan praten dat ze de dierenarts moeten roepen

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 21:57

Op http://www.hoefkatrol.nl staat iets over een andere manier van rijden waardoor paarden die last hebben van hoefkatrol weer beter zouden gaan lopen. Het gaat er dan om dat het paard eerst recht gericht wordt voordat je hem laat buigen en in stelling lopen ofzo. Het fijne weet ik er niet van maar dat is wat is blijven hangen bij mij.
Succes ermee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 22:13


Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 12:02

Hoi Corinepgek,

Is het paard waar je op mag rijden kreupel ? Omdat je vraagt hoe je het moet rijden? Als het niet kreupel is kun je gewoon rijden zoals je een "gezond" paard rijdt. Je moet natuurlijk niet 1.50 m gaan springen maar verder gewoon rijden als een ander. Is ze kreupel dan is het natuurlijk wat anders. Probeer er eens bij te zijn als de smid komt en dan aan te geven dat hij het paard wat stijler zet. Vaak is dan het probleem ook weg. Ik heb laatst zo iets mee gemaakt bij mij op stal, maar jammer genoeg kreeg de bijrijder de eigenaar niet overtuigt. Het paard liep gruwelijk slecht en had enorme platvoeten. Maar misschien lukt jou het wel. Het kost tenslotte niets extra`s en als je denkt dat het geld het probleem is geef je ze toch een kosteloze oplossing. Kom gewoon zeker van je zaak over bij de smid geeft aan wat het probleem is en zeg iets van: zou het niet beter zijn als je ze wat stijler zet? Ik heb gelezen /gehoort dat dat vaak helpt.
succes er mee

Adrienne