Mijn meisje naar Revalidatiecentrum Vredenheim (Prdnzwembad)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bandita

Mijn meisje naar Revalidatiecentrum Vredenheim (Prdnzwembad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 19:05

Naar aanleiding van mijn topic Mijn meisje heeft haar pootje gebroken...Foto's op p 4,5en6 ;( open ik een nieuw topic over haar revalidatieperiode.

Vanaf vorige week maandag 13 december mocht ik eindelijk beginnen met stappen aan de hand. Ze had toen 7 weken boxrust gehad. Woensdag 15 december heb ik haar naar huis gehaald, heerlijk! Helaas ging het niet zo goed... Thuis aan de hand stappen was een drama, ze steigerde, rukte en trok.. Liep daarna ook gelijk weer wat kreupel. ;( Wat nu? Het voelde alsof ik in een gat viel.. Uitbehandeld bij de arts, maar hoe nu verder?

Ik had besloten om haar naar het Revalidatiecentrum in Vredenheim te brengen. Dit centrum is van Patrick Kuijpers (HKC). Hier krijgt ze professionele aandacht, wordt 2x per dag in de stapmolen gezet en 1x per dag zwemmen in verwarmd zwembad. Voordat ze gaat zwemmen wordt ze gewassen, en na het zwemmen ook. Dan wordt ze onder een grote föhn gezet, daarna onder het solarium. De stallen zijn geïsoleerd, heerlijk warm dus! Ipv 3 dekens heeft ze nu maar 1 staldeken op. Gisterenmiddag heb ik haar er naartoe gebracht. Ben erg tevreden over hoe we ontvangen zijn! :D

Ik was natuurlijk bang dat ze niet zou durven zwemmen! Patrick zei dat als een paard na 3 dagen er nog niet in wil, de behandeling stop gezet wordt. Kreeg net een smsje, 'je paard heeft gezwommen!' :):) +:)+ Wat een kanjer is ze toch! Er zijn vandaag ook nieuwe röntgenfoto's gemaakt, daar krijg ik de uitslag nog van..

Hebben jullie ervaringen met jullie eigen paardjes die daar ook gestaan hebben? En wat voor effect heeft het gehad? Ben benieuwd!!

Foto's HKC:
Afbeelding
Afbeelding

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:55

Hoi,
Mijn paardje heeft er in 2009 gestaan voor 2 maanden. Hij is daar super verzorgd!
Ik was ook zo blij met dat smsje van Patrick dat hij had gezwommen ;) . Mijn paard is er in eerste instantie ontzettend goed uitgekomen.
Kon na het zwemmen direct met opbouwen beginnen. Helaas is er iets bijgekomen waardoor hij nu met vervroegd pensioen is, maar dat
staat los van zijn blessure waarvoor hij in het zwembad stond. Ik zou het bij een ernstige blessure zeker weer overwegen om te doen!
Op mijn website http://www.unanipa.nl kun je onder "Moos" zijn zwemfoto zien :D
Heel veel succes, ik hoop dat je paard goed hersteld!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:00

Ik had een vraagje aan TS, kan je je paard na dit allemaal weer gewoon rijden? en zijn er dan dingen die je nooit meer kan doen? want ik snap t niet helemaal

HeleneDas

Re: Mijn meisje naar Revalidatiecentrum Vredenheim (Prdnzwembad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:03

Heel erg veel suc6!
Kan je je paard elke dag opzoeken of ..?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:05

Een paard die ik ken heeft hier ook een maand gestaan met een gebroken schouder. Is ook volledig hersteld ervan! Hoorde dat het een erg goed adres is!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:07

We weten niet of ze ooit nog zo zal herstellen dat ik er weer op kan rijden. In eerste instantie kijken we of ze pijnvrij kan leven...

Kreeg een uur geleden belletje van het revalidatiecentrum... De uitslag van de foto's is bekend. Zoals het er nu uitziet, is het niet wat we gehoopt hadden. Er heeft zich veel artrose gevormd bij het gewricht, het bot is veel te actief bezig.. het is 50-50 of het nog goed gaat komen.. Maar waar ze nu staat heeft ze de meeste kans op een goed herstel doordat ze onbelast kan zwemmen. Over een maand wordt er weer een foto gemaakt, mocht de artrose dan verergerd zijn.... dan gaat er een streep door.......... heb een flinke knoop in mijn maag!!!

Er zullen toch wel medicijnen tegen de pijn zijn? Of andere mogelijkheden?? Ze is nog maar 5 jaar........ |(

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 22:08

@helenedas: Nee ik kan niet elke dag naar haar toe.. de afgelopen 7,5 week ben ik iedere dag naar de kliniek geweest. Maar in het revalidatiecentrum gaan ze in alle rust met haar aan de slag. Op afspraak ga ik een keer kijken. Dus stel dat ik in deze maand 3x bij haar kan zijn is dat veel.... Mis haar nu al! Vooral nu het verhaal zo onzeker is geworden...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:57

och jeetje dat is niet niks..

Sterkte de komende tijd en hoop dat het goed komt met haar..
Het ziet er wel super mooi uit daar..

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:03

Jeetje wat een verhaal zeg ,, is zwemmen ook goed voor paarden die een peesblessure hebben ?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:10

_Gaby1994 schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg ,, is zwemmen ook goed voor paarden die een peesblessure hebben ?

Ja ;)

Aquatherapie gebruiken ze ook bij paarden met peesblessures omdat ze in het water minder gewicht hebben, dus minder belasting
Alleen het is behoorlijk prijzig en de meeste verzekeringen dekken het niet

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 11:16

Klopt het is uitermate geschikt voor peesblessures.. In het water zijn ze gewichtsloos, dus kan er veel bloed naar de pees gepompt worden, wordt goed doorbloed zonder dat het belast wordt!

In mijn geval is het haar beste kans, dmv van het zwemmen kan er veel bloed in het gewricht gepompt worden, en er zit veel beweging in het gewricht, zonder belasting. We hopen dat de artrose hierdoor minder wodt! Ben in ieder geval blij dat ze in vredenheim staat.. want als ze ergens moet staan en een goede kans heeft, is het daar wel!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 12:23

Jee, wat een naar bericht heb je gekregen. Het leek zo goed te gaan en nu hoor je dat het bot aardig aan het woekeren is. Ik hoop voor jou dat het goed komt met je paard en dat ze in ieder geval pijnvrij kan zijn. 5 jaar is inderdaad veel te jong. Ik vind het wel super dat je zoveel voor haar over hebt. Veel sterkte voor de komende maand en ik hoop dat het goed zal komen.

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:38

zou ik dit adres mogen en de prijs voor mijn nichtje??

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:47

Ik zou ook erg graag de prijs willen weten !! Ik hoop dat alles weer een beetje beter gaat met je meisje ., wat een rot verhaal zeg !!

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:53

Jah wel fijn dat er zulke adressen zijn en hopelijk knap je meisje heel snel op

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:13

Ik wens jou en je paardje het allerbeste toe en hoop op een pijnvrij leven voor haar zonder al te veel artrose.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:54

angelmootjuh schreef:
zou ik dit adres mogen en de prijs voor mijn nichtje??
Als je googeld kom je er zelf wel achter het adres en wat het kost!!

Sterkte met je paard TS.

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:03

Oke zal het opzoeken en het is niet mijn paard ;) Het is echt van mijn nichtje maar mijn hart ligt bij alle paarden en niet alleen bij die van me zelf! En mijn nichtje doet er nu helemaal niets aan moet lopen met dat dier en lopen er ook niet eens mee dus misschien is dit een optie om het dier te laten genezen maar bedankt iedergeval
Laatst bijgewerkt door angelmootjuh op 21-12-10 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:07

http://www.paardenzwembad.nl dit is de site iedergeval
Bellen0592-508099

06-23030750

Fax: 0592-508098

AdresVredenheim 3

9445 XH Vredenheim

Drenthe

Nederland

Info@paardenzwembad.nl
Copyright © Alle rechten voorbehouden. Ontwikkeld door bianca | Algemene voorwaarden | K.v.K.: 04055988

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:15

Nou dit ga denk ik niet gebeuren dit vind mijn nichtje veel ste duur :( Jah ik leg de woorden in jullie mond maar zo denk ik er ook over die krijg ik nooit overgehaald pfffffff heb het echt met het dier te doen ;( Als het mijn paardje was deed ik het wel hoor dan maar harder werken *D

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 18:26

Haha ik hoef zelf niet eens meer te antwoorden :D Het is inderdaad prijzig.. maar als je ziet wat je er voor terugkrijgt! Sowieso worden ze als een prinsesje verzorgd en krijgt ze alle (professionele) aandacht die ze nodig heeft.. En hopenlijk krijg ik een paard terug wat pijnvrij kan leven :D

Het is een hoop geld maar ik heb het voor mijn kanjer over!

angelmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:31

bandita schreef:
Haha ik hoef zelf niet eens meer te antwoorden :D Het is inderdaad prijzig.. maar als je ziet wat je er voor terugkrijgt! Sowieso worden ze als een prinsesje verzorgd en krijgt ze alle (professionele) aandacht die ze nodig heeft.. En hopenlijk krijg ik een paard terug wat pijnvrij kan leven :D

Het is een hoop geld maar ik heb het voor mijn kanjer over!

Jah dit zijn ook mijn gedachten en jah als het dier zich geneest!!! Zou ik er ook alles voor over hebben maar helaas zijn er van die mensen die denken daar anders over >;)
ik heb hem al opgeslagen bij favorieten je weet never nooit niet ;)

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:31

angelmootjuh schreef:
ik heb hem al opgeslagen bij favorieten je weet never nooit niet ;)

Daarom... Het is een aanrader!

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:31

Morgen ga ik naar haar toe trouwens!!! Kan ik dr weer even knuffelen <3

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:35

Bedankt voor deze tip.

Mijn paardje heeft een peesblessure opgelopen. Een greep is met een pin door haar achterbeen gegaan. Net boven de kogel. :'(

Ik leg het voor aan mijn ouders.