Vanaf vorige week maandag 13 december mocht ik eindelijk beginnen met stappen aan de hand. Ze had toen 7 weken boxrust gehad. Woensdag 15 december heb ik haar naar huis gehaald, heerlijk! Helaas ging het niet zo goed... Thuis aan de hand stappen was een drama, ze steigerde, rukte en trok.. Liep daarna ook gelijk weer wat kreupel.

Ik had besloten om haar naar het Revalidatiecentrum in Vredenheim te brengen. Dit centrum is van Patrick Kuijpers (HKC). Hier krijgt ze professionele aandacht, wordt 2x per dag in de stapmolen gezet en 1x per dag zwemmen in verwarmd zwembad. Voordat ze gaat zwemmen wordt ze gewassen, en na het zwemmen ook. Dan wordt ze onder een grote föhn gezet, daarna onder het solarium. De stallen zijn geïsoleerd, heerlijk warm dus! Ipv 3 dekens heeft ze nu maar 1 staldeken op. Gisterenmiddag heb ik haar er naartoe gebracht. Ben erg tevreden over hoe we ontvangen zijn!

Ik was natuurlijk bang dat ze niet zou durven zwemmen! Patrick zei dat als een paard na 3 dagen er nog niet in wil, de behandeling stop gezet wordt. Kreeg net een smsje, 'je paard heeft gezwommen!'

Hebben jullie ervaringen met jullie eigen paardjes die daar ook gestaan hebben? En wat voor effect heeft het gehad? Ben benieuwd!!
Foto's HKC: