Middeltje tegen zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Middeltje tegen zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 18:45

Mijn paard heeft allemaal korstjes voor op haar hoofd. Ik denk dat het zomereczeem is. Ze heeft geen bles, dus het is niet van de zonnebrand op lichte huid.
Heeft iemand een tip voor een zalfje? Hebben meer paarden dit en wat doen jullie er aan? Het wordt steeds erger namelijk.
alvast bedankt, namens Nicolien

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:17

Ik vraag me af het eczeem is, heb nog nooit gehoord dat het op het hoofd begint (maar niets is onmogelijk). Als je 't zeker weet, is het verstandig om even via zoeken te kijken, er zijn wel 100 topics geweest over diverse methoden om zomereczeem te behandelen.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:18

Onze shet heeft ook van die plekjes op zijn hoofdje, Pepsi de pony heeft er gelukkig helemaal geen last van, maar Snowtje wel....ik behandel het met tea-treezalf, helpt goed, ik ben trouwens toch heel erg te sprken over tea-tree, ook bij wondjes etc.
Het helpt echt erg goed!! Heb je al bij de zoekfunctie hier op Bokt gekeken??
Verder vind ik ook de spray van de paardendrogist goed helpen, de plekjes zijn nu bijna verdwenen! Succes!

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 23:48

VSM heeft hier goede druppels voor, de pony van mijn buurmeisje heeft geen last meer.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:31

Mocht het zomereczeem zijn, kijk eens of www.masterhorse.de
Daar hebben ze hele goede spullen voor behandeling van zomereczeem.

Jojanneke
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:17

Klinkt niet echt als zomereczeem trouwens, meer als een schimmelinfectie. Heb je er al een veearts bijgehad?

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 15:15

Nee nog niet. Ik zal de dierenarts eens bellen. Ze staat nu nog bij haar vorige eigenaar en die wist te vertellen dat ze vorig jaar erg last heeft van zomereczeem. Ze had haar staart en manen helemaal stuk geschuurd. (toen is er trouwens wel een dierenarts bij geweest) Tot nu toe heeft ze daar geen last van gelukkig. Maar nu krijgt ze van die korstjes en hadden we het idee dat dat toch een beetje van die zomereczeem is.

Mijn tante herkende het ook als schimmel, haar paard heeft het ook. Ik zal toch maar de dierenarts bellen om te vragen of hij er even naar kijkt want het lijkt al erger te worden.