Jeuk door teveel eiwitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Jeuk door teveel eiwitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 16:56

Iedere zomer weer heeft Beau heel veel jeuk. Hij schuurt dan vooral veel aan zijn hoofd en soms ook zijn hals en krijgt daardoor kale korsterige plekken maar gelukkig schuurt hij niet tot bloedens toe. Ik dacht zelf altijd dat het een soort aparte zomereczeem was waardoor hij jeuk op zijn hoofd kreeg, omdat hij er echt alleen in de zomer last van heeft. Maar ik woon in Groningen waar het eczeem veroorzakend vliegje niet veel voorkomt dus kan dat eigenlijk ook niet.
Nou hoorde ik laatst van iemand dat paarden ook jeuk kunnen krijgen als ze teveel eiwitten binnenkrijgen. is dat waar en zo ja, wat doe ik hier dan aan?
Beau staat trouwens de hele zomer dag en nacht op het land maar heel veel gras krijgt hij niet want ik geef de pony`s er iedere daf maar een klein stukje vers gras bij.


Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:21

Bij een paard of pony die eiwit allergie heeft helpt het alleen door het beest HEEL arm/somber te houden. De hele dag staan op een wei is uit den boze! Bij de merrie die ik had kreeg zij zelfs weer symptomen ('swinters !) bij voer met een 12% eiwit inhoud. Voor haar MOEST het 10% of minder (liefst 8%) zijn !
Om zeker te zijn dat het niet zomereczeem is laat een bloed onderzoek uitvoeren maar vraag specifiek voor een test op eiwit allergie want dit wordt normaal niet gedaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, For_Que, GrapeshotBot en 5 bezoekers