headshaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

headshaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:26

Hallo
Twee weken geleden jregen wij hier een paard op stal wat een headshaker bleek te zijn. We hebben eigenlijk alles geprobeerd. (voor het geval dat je niet weet wat een headshaker is; Een headshaker is een paard met een soort allergie, waardoor er vocht op de neusslijmvliezen komt en dit gaat irriteren, ook wordt er gezegt dat het een overgeïrriteerde zenuw is in de neus. Symptomen: heel hard schudden en slaan met het hoofd, veel proesten, vooral onder arbeid.)
We hebben gewacht totdat de dierenarts het medicijn binnen had, en zijn daar mee begonnen. Na 5 dagen moest verbetering optreden. Alleen na twee dagen had hij ernstige koliek.... Paard heeft nooit eerder last gehad van koliek. Heeft iemand hier ooit eerder problemen mee gehad???
groetjes lein

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!


Namilla
Berichten: 6
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:53

Hallo,

Mijn paard is ook een headshaker. Dit is nu de 3de zomer dat ze er last van heeft en ik heb zelfs de indruk dat het elk jaar erger wordt. Ik heb ook alles al geprobeerd (medicijnen, homeopathie, osteopathie, ...) tot hiertoe heeft er nog niets echt geholpen. Dit jaar ben ik begonnen met het geven van injecties. De dierenarts heeft bloed van haar genomen en laten onderzoeken van wat ze allergisch is en daarvan is dan een medicatie gemaakt waarin kleine hoeveelheden van de stof waarop ze reageert in zit.

Ik ben nu bijna drie maanden bezig en ik heb nog niet echt veel resultaat. Ze hebben wel gezegd dat dit een behandeling is die op langere termijn resultaat zou geven ?

Ik weet het soms allemaal niet meer. Ik zie dat ze zich soms echt ongelukkig voelt en heel veel last heeft maar ik weet ook dat vanaf de herfst alles weer beter zal gaan.

Het enige waar ik bij mijn paardje op let is dat ik haar niet op het heetst van de dag in de volle zon rijd. Liefst 's morgens heel vroeg of 's avonds heel laat dat helpt nog het beste.

Ik heb ook wel een net-relief netje gekocht om te rijden (ik heb de indruk dat dit wel een klein beetje helpt) en een field-relief masker als ze op de wei staat want daar heeft ze ook heel veel last.

Welke medicatie geef je nu ?

Ik hoop dat ik je een beetje meer info heb kunnen geven.

Groetjes

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 14:12

Wij hadden ook een field relief masker. Maar dat was meer omdat zijn kop elke keer verbrandde. In de wei had hij er ook geen last van of bijna niet. Het paard is van een vriendin van mij. zal is vragen welk medicijn ze gaf. T was in ieder geval tegen die overgevoeligheid van de zenuwen.

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:31

We hebben ooit eens een paard op stal gehad die headshaker was, en weliswaar in de zwaarste vorm. In de zomer moest hij over dag de hele tijd in het donker staan, en was zwaar aan de medicijnen. Het kleinste straaltje zon en het was mis. Dus wat je kunt doen is je paard overdag echt in een donkere box zetten, en er alleen 's avonds uithalen. En medicijnen geven.
Maar als het headshaken echt zo erg is dat hij geen daglicht kan velen, en dat zelfs het licht van een lamp op stal het headshaken veroorzaakt: is het paard dan echt beter af als hij in leven blijft? Want het is niet alleen een allergie, het doet gewoon zeer! Ze hebben zulke hoofdpijn dat ze tegen de boxwand opklimmen...

Je suis Charlie.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:24

Ik heb zo'n paardje op stal. Een ijslander van een jaar of 8.
Hij doet het alleen met rijden en is als ik het dan zo zie best tegen de hand en loopt geregeld met de kop te schudden.

De eigenaar vertelde me dat hij een licht allergie heeft, ze hebben het dier al binnenste buiten gehad.
Hij loopt de hele dag met zo'n zwart vliegenmasker voor.

Hij doet het dus alleen met rijden is het dan wel een echte kopschudder??
Ik had er verder nog nooit van gehoord en weet er verder weinig van af.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 19:36

Of het een echte headshaker is weten we niet. Van de medicijnen kreeg hij ernstige koliek. We zijn met de medicijnen vorige week vrijdag begonnen en afgelopen zondag hebben we hem open kunnen laten halen door de dierenarts. Verdrietig HEt is te hopen dat hij het haalt en als hij het haalt zullen we verder moeten kijken naar een oplossing...... Ik hoop eigenlijk dat het geen echte headshaker is. Maar wat zal het anders zijn??

On a lovely night, I look at the stars, shining so bright. Bye my friends, we will meet again, someday, somehow!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Pallatin, Prins85, sunny43 en 73 bezoekers