N.a.v. Carry, kosten algehele narcose in kliniek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oh_oh

N.a.v. Carry, kosten algehele narcose in kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:10

Beste bokkers,

N.a.v. dit topic ----> En toen kwam Carry niet...

Zou ik graag van ervaringen willen weten wat de kosten van een algehele narcose ongeveer zijn. Puur uit ervaring, ik weet dat het per kliniek kan verschillen.

Mogelijk bestaat de kans dat we het operatief moeten aanpakken. En de peeschede operatief moeten reinigen en herstellen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:11

mijne is naar utrecht geweest. kostte 3500 euro, en na een maand kon ik m alsnog in laten slapen, ondanks dat alles in de eerste instantie voorspoedig verliep. na een maand kwam de terugval.
ik doe het ook nooit meer.

oh_oh

Re: N.a.v. Carry, kosten algehele narcose in kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:19

@ spicegirl: ging dat ook om een peesschede ontsteking?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:25

Ik volg je andere topic...wat heb jij veel voor je paardje over zeg! Helemaal top. Mijn paard had achter bij het sprongewricht een peesschede onsteking na een trauma. Is operatief ''open gemaakt'' en gereinigd. Herstel heeft lang geduurd rond de 6 maanden, dierenarts gaf aan dat het been nooit meer dun zou worden omdat alle beschadigingen in het weefsel zich zou vullen met vocht. Of ze ooit bereden kon worden was geen garantie. Paard heeft er daarna nooit meer last van gehad en het been is ook niet dik! Echt dikke mazzel. Heeft 1 week op Utrecht gestaan en was voor die behandeling €1800 kwijt. Ik vind €3500 wel heel veel hoor! Kunnen ze je geen indicatie geven? Heel veel sterkte met Carry!
Laatst bijgewerkt door DaphneR93 op 29-10-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:35

Narcose kost ongeveer 150 euro. Dat zijn de kosten niet. Narcosemiddel is duur, en de rest van het bedrag is het toedienen van het middel.
De kosten is de rest er om heen. Een anaesthesist die je paard in de gaten houdt en de zuurstof toedient, de chirurg die een paar uur aan het snijden is. Da's nog eens 2 personen à 100 euro per uur.
En tenslotte de weken van revalidatie à 15 euro per dag, dat hakt er pas écht in.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:47

Mijn vorige paard is 5 jaar geleden in de Bosdreef geopereerd aan een peesblessure en daar was ik in totaal zo'n €1500 voor kwijt, als je specificatie's wilt kan dat hoor :)

Sterkte met je meisje, moet verschrikkelijk voor je wezen, heb net even je andere topic door gelezen en de foto's bekeken, ik denk wel dat er een verhoogd risico is op hyper granulatie, dus ik denk dat een operatie daar zeker, in positieve zin, bij kan helpen :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:52

@ daphne-de mijne heeft er een maand gestaan. jij betaalde 1800 voor een week !
n.a.v. een pees beschading door een wond. maar er waren 2 pezen geraakt.. de peesschede werd gereinigd, en moest daarna een maand in het gips.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:58

Mijn paard heeft nu net drie weken op de uithof gestaan. Heb haar gisteren opgehaald. Ze hebben haar niet geopereerd. Maar ik moet zeggen dat de bovenstaande bedragen me al iets mee vallen bij wat ik zelf in mijn hoofd had..

@ TS je zal tussen de 1800 & 2500 euro kwijt zijn.. denk ik.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:15

@ Spicegirl, is idd een verschil in behandeling en dus ook in prijs. Mijn paard kreeg geen gips en heeft er in totaal inderdaad maar 8 dagen gestaan. Zal per geval wel verschillen idd. Wat spijtig dat het niet heeft mogen baten voor je paardje!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:57

Het ligt eraan door wie en waar je het laat doen. Als je da het thuis kan doen zal het een stuk goedkoper zijn dan in een kliniek. Maak van te voren afspraken met de da over de prijs dat is zeeeer belangrijk, verder wens ik je sterkte toe en ik hoop dat men op bokt nu niet gaat zeuren dat oh oh het paard beter kan laten inslapen en voor dat geld een ander paard kan kopen. Ik ga ook helemaal voor mijn dieren en laat ze niet zomaar afmaken! Dus HEEL veel succes met Carry!!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:21

Je kan het toch navragen bij de kliniek door even te bellen?

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 00:37

Carry wordt geopereerd a.s. Woensdag!! In mijn topic in mijn onderschrift staat de link waar in meer geschreven staat.