Bult... zucht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Bult... zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 17:11

Het begon met een harde hardnekkige bult op zijn borst... waarschijnlijk het resultaat van of een klap, of een insectenbeet. Aangezien er absoluut geen hoefafdrukken of schaafwonden te vinden waren, ging ik er vanuit dat het een insectenbeet was....

Weekje ofzo aangekeken en toen op een gegeven moment had hij zo'n hele "zak" met vocht hangen... Toen heb ik dus de dierenarts laten komen. Die heeft hem gescand, en zag daarbij twee holtes die vrij diep zaten. In eerste instantie kreeg ik quadrisol en het advies om heel veel te spuiten.

Dit hielp iets, het een en ander werd iets beter en toen de dierenarts de week erop weer kwam scannen was het een stuk geslonken.

Een paard dagen erna werd het weer dikker en dan weer dunner... dusss... wederom de dierenarts gebeld. Ditmaal gestopt met alles, en met trekzalf gaan smeren om de ontsteking er proberen uit te trekken...

Nu zijn we dus weer zo'n twee weken verder en de bult is inderdaad iets naar buiten gekomen. Het voelt nu meer aan als een vetbult, en je komt hem gewoon "pakken" zeg maar... Ik denk dus dat dit op zich niet zo'n probleem is...


Ik heb echter het idee dat er nog iets achterzit.... en aangezien mijn dierenarts op een gegeven moment over botsplinters begon ben ik toch niet echt gelukkig. Het lijkt namelijk net of er een stuk borstbeen niet helemaal lekker staat. Dierenarts heeft het al over Utrecht gehad om de bult open te snijden, maar zei ook dat zijn borst niet op de foto kan...

Overigens is het paard absoluut niet ziek of kreupel. De bult was in eerste instantie gevoelig, maar inmiddels ook niet meer...

Dus wat kan ik nog doen?