Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annemeik schreef:Ik heb de foto's ook nog, maar die zijn niet digitaal.
Succubi schreef:Wow TS, is de rug ook in het echt zo hol of komt dat door de foto.
Ik moet zeggen dat ik het er niet echt prettig uit vind zien en dat er meerdere plekken de ruimte tussen de wervels nihil is.
Mijn paard had ook de diagnose KS gehad, was ook duidelijk te zien op een röntgen foto. Alleen bleek een jaar later dat dat een foto van een ander paard was en mijn paard juist een goede rug had.
Dat terzijde, maar daardoor heb ik mij er wel erg in verdiept.
Voor zover ik weet is het vaak verstandig om ze voor de wagen te zetten omdat ze dan hun boeg en hals naar voren duwen en daardoor juist wat ruimte in de rug komt.
Verder ligt het er heel erg aan waar de ks zit en of het al aan elkaar is gegroeid.
Heeft je da gezegd dat je nog in de toekomst op haar mag rijden?
En waarom wil je precies een second opinion?
Succubi schreef:Oke, nu is het mij wat duidelijker
Corticosteroiden is niet perse om spieren te kweken, kan ook tegen de ontstekingen tussen de wervels zijn(althans, als het neem ik aan tussen de wervels word gespoten).
Dat hebben ze ook bij mijn paard gedaan.
En mijn kat krijgt het ook af en toe om tegen allergie te vechten.
Ik denk ook niet dat het zou helpen om doelloos spiermassa te kweken.
Wel zou het helpen om gymnastiserende oefeningen te doen waar ze mooi d'r buik aanspant, over de rug kan gaan lopen en lekkere rek en strek oefeningen voor d'r rug.
Heb je les? En wat had je fysio erover gezegd?
Symbeami schreef:Ik heb ervaring met een paard met een weke rug, vriendin van me heeft een paard met kissing spines.
Stilzetten is helemaal niet bevorderlijk. Je kunt misschien het beste wat fysiotherapeutische oefeningen doen. En dan wel elke dag! Vooral vanwege die weke rug, oefeningen waarbij je je paard vraagt haar rug te bollen oftewel haar buikspieren aan te spannen.
Longeren met dubbele lijnen is ook nog een optie, dit moet je wel kunnen.
Ik ben het ook eens met wat hierboven al genoemd is: rechtrichtende arbeid!! Daar kun je veel mee bereiken, dit kun je aan de hand doen. Want deze rug daar zou ik voorlopig idd maar niet meer op gaan zitten.
Er is een weg naar minder pijn voor je paard, maar dit is een lange weg en kost veel geduld en doorzettingsvermogen.