Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
X_Michelle_X schreef:Heb je misschien een foto?
Def schreef:is ze altijd zo geweest?
Zit ze niet toevallig in een enorme groeispurt?
Hoe ziet jullie land eruit? Veel of weinig gras...
Ibbel schreef:Je schrijft KWPN-pony. Dat is bijna een contradictio in terminis.
Hoe groot is ze? Kan ze door een slechte start (je kocht haar mager) nu domweg alle voer aan het omzetten zijn in alsnog een groeispurt omhoog?
geerke schreef:ik zie dat je ontwormt,maar hoe?
Amalarab schreef:Je hebt er nú niets aan maar zo'n pony moet op voorjaarsgras eigenlijk(en dan natuurlijk 24/7). Daar worden bijna alle magere pony's mooi van...
Sterkte en ik hoop dat de dierenarts wat vindt en het kan oplossen.
Oja leverbot is ook een idee, nog niet zo bekend.
Staat ze laag in rang zodat ze vaak opgejaagd wordt?
(ik probeer maar wat mee te denken)
tamary schreef:Ik weet niet hoeveel je paard gegroeid is sinds je haar hebt? Daar kunnen ze ook schraal van blijven.
Kijk eens naar een brok voor schrale paarden zoals merriebrok of een seniorenslobber ipv sportbrok. Je kan dat eventueel aanvullen met omega 369 mix (subli), dat is bijna 42% vet en daar willen ze vaak wel spek van op de ribben krijgen omdat ze er niet heet van worden en die energie weer opgebruiken met rennen, etc.
CoRiNa1983 schreef:moeilijk want in principe zou ze op dit rantsoen toch zeker aan moeten komen.
als de da haar helemaal gezond heeft verklaard zou ik zo niet weten wat het zou kunnen zijn. ga er dan ook even vanuit dat ze ook echt gezond is en geen wormen heeft want ook al ontworm je kan het nog zijn dat ze wormen heeft.
maar even als ze gezond is misschien kan ze de voedingstoffen slecht opnemen van het rantsoen dat ze nu krijgt, en ze is nog jong dus kan zijn dat ze erg aan het groeien is.
misschien meer kuil gaan voeren en evt in plaats van de sportbrok een merrie brok gaan voeren daar zitten meer eiwitten in en meestal ook wil maismeel ook wel helpen om aan te komen.
is ze van de zomer wel op het gras geweest?
_Chanel_ schreef:Wat ik vergeet te vertellen is dat ze regelmatig lichte koliekanvallen heeft. Stukje draven aan de hand is voldoende voor haar om te gaan mesten en daarna is ze weer ok.
Zal dit ook even in de OP vermelden als dat nog kan.
_Chanel_ schreef:Wat ik vergeet te vertellen is dat ze regelmatig lichte koliekanvallen heeft. Stukje draven aan de hand is voldoende voor haar om te gaan mesten en daarna is ze weer ok.
Def schreef:Misschien een probleem in de darmen? Parasiet, bacterie, virus, allergie?
Misschien een beetje raar dit, maar ik heb zelf ook veel last van mijn darmen en ben ook vrij dun en wordt slecht dik.
Niet dat je mensen en paarden over een kam kan scheren, maar toch!
tamary schreef:_Chanel_ schreef:Wat ik vergeet te vertellen is dat ze regelmatig lichte koliekanvallen heeft. Stukje draven aan de hand is voldoende voor haar om te gaan mesten en daarna is ze weer ok.
Wat zegt de DA daarvan?
Kan een reden of bijwerking daarvan zijn dat ze niet genoeg kan opnemen uit het voer wat ze krijgt?
geerke schreef:koliek kan te maken hebben met wormen...
Laat haar bloed eens controleren op parasieten....mestonderzoek geloof ik niet zo in.