Iemand ervaring met homeopathie bij paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Iemand ervaring met homeopathie bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 21:25

Vandaag had ik zitles bij iemand op stal, en daar was een klassiek homeopaat op bezoek. We hadden het over zomereczeem en over de allergieen van mijn pony. Vooral de zomereczeem interigeerde hem, en hij was al aan het zoeken waar het vandaan zou komen in zijn dikke boek... Toen bood hij aan om het bij mijn pony uit te proberen. Vanavond gaat hij dus mee om te kijken bij mijn pony.

Nu ben ik ook benieuwd of hij misschien iets kan met de andere allergieen die mijn pony heeft (stofallergie/hooikoortsachtige klachten, en allergie voor stekende beesten) Hij wet het ontstaan van zulke allergieen en verminderde weerstand aan het geven van entingen. Niet zozeer het stofje waar het om gaat, maar vooral omdat men door de werkzame stof ook nog formaldehide (sterk water) en kwik mengt.

Ook ikzelf blijk een klassiek homeopathisch geval te zijn Knipoog Noemde naar aanleiding van een paar klachten zoveel kenmerken van mijzelf op, met dingen die ik leuk en lekker vind en klachten/aandieningen die in mijn familie voorkomen, dat ik er met bijna open mond bijzat... Misschien dat ik op deze manier ook iets aan mijn eigen astma en bijkomende klachten kan doen...

Mijn vraag dus: wie heeft ervaring met homeopathie bij paarden? Vooral omdat die zelf geen antwoord kunnen geven op al die vragen die ik gesteld kreeg! Hoe wordt de diagnose gesteld, en heeft het effect?
Eventueel ook ervaringen van mensen zelf gevraagd. Helpt het bij jouzelf?


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 21:35

Mijn pony was hoefbevangen en had verschikkelijk veel pijn, we waren al in Utrecht geweest en hij had speciaal beslag, pijnstillers en ontstekingsremmers gekregen. We kwamen in kontakt met een homeopaat en die heeft Seabird toen geholpen. Eerst moesten de medicijnen op zijn. Seabird had nog steeds verschikkelijk veel pijn en wilde niet eens rollen,want het opstaan deed hem zo veel pijn.

Een paar dagen na de homeopatische medicijnen zagen we hem echt zichtbaar opknappen, hij ging weer lekker rollen en hij kreeg weer praatjes. We hebben hem nog een hele tijd onder behandeling gehouden, ook voor andere kwaaltjes en ik kan alleen maar vertellen dat we enorm tevreden over die homeopaat waren, helaas is hij naar de andere kant van het land verhuist, maar mocht ik hem ooit echt nodig hebben dan bel ik hem toch weer op. Succes met de behandeling vam jouw paard en van jezelf!!

XANTHA

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:15

Ik heb ook wel goede ervaringen met een homeopaat
Pony hoefbevangen weer opgeknapt
En ook hoe hij zijn eigen paarden opknapt geloogde er vroeger niet echt in maar nu ik hem aan het werk heb gezien
En hoe die paarden echt zichtbaar opknapte geloof ik er echt wel in
Heb hem zelf gelukkig nog nooit nodig gehad voor me paard
Maar als er wat is laat ik em echt wel komen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-03 23:29

Hij is dus inmiddels meegeweest, en ik moest zoveel mogelijk vertellen over het gedrag en karakter van mijn pony. Hij vond al snel dat het om veel meer ging dan die jeuk van de eczeem en heeft naar een uitgebreider middel gegrepen. Andrew heeft een pilletje (of twee Knipoog ) gehad en nu moet ik hem in de gaten houden of het verergert, of gelijk na een aantal dagen begint te verbeteren. Ik moet in elk geval met twee weken resultaat zien. Dan gaan we opnieuw overleggen. Ben benieuwd en vind het best spannend. Hoop echt dat hij mijn pony hiermee weer oplapt! Zodat ik weer voor jaren een vrolijke, gezonde, levenslustige pony heb...

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 01:08

Ik werk veel met een klassiek homeopaat bij mijn paarden. Het prettige eraan vind ik dat ze minder aan syptoombehandeling doen maar het paard (of mens, of hond, enz.) veel meer als geheel zien. Bij dieren is het dan wel van belang dat je als eigenaar/verzorger ook leert op die manier naar je dier te kijken om de homeopaat van adequate informatie te kunnen voorzien, dat is behoorlijk essentieel in het vinden van het juiste middel/potentie.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 08:15

Dat realiseerde ik mij ook onmiddelijk, zei nog dat het zo jammer was dat ze niet konden praten Knipoog Je hebt zelf toch een bepaald beeld bij je paard en interpreteert dat wat je ziet op een bepaalde manier. Heb wel aan gedacht er een paragnost bij te halen om te vragen wat die van mijn paard door krijgt, maar vond dit aanbod wel heel erg fijn, omdat het ook medisch gezien al aardig erkend is en ik weet van mensen die er in elk geval lichamelijk baat bij hebben. En dit was voor nu zonder kosten Knipoog

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:19

joyce B schreef:
Mijn vraag dus: wie heeft ervaring met homeopathie bij paarden? Vooral omdat die zelf geen antwoord kunnen geven op al die vragen die ik gesteld kreeg! Hoe wordt de diagnose gesteld, en heeft het effect?
Eventueel ook ervaringen van mensen zelf gevraagd. Helpt het bij jouzelf?


Ik heb nooit een homeopaat bij mijn pony gehad.
Omdat het duidelijk was dat het probleem, de hengstigheid was.
Ze kon wel een paar weken achter elkaar hengstig zijn.
En was daardoor erg prikkelbaar. Nu gebruik ik Bronscure homeopatische druppels, (Werkt activerend en regulerend op de vrouwelijke geslachtsorganen.)

En omdat ze als ze hengstig is, vaak prikkelbaar was, krijgt ze daarvoor kruiden. ( moodymare: Een zeer succesvol product voor merries die door de hengstigheid prikkelbaar, rusteloos en/of snel geïrriteerd zijn.)

En sindsdien gaat het echt super, ze is niet meer onregelmatig hengstig.
En erg knuffelig! Ik zag bij de paardendrogist dat er meerdere dingen die tegen zomereczeem zijn. ( Ook homeopatische..)

Over de vraag helpt het bij jou zelf:
Mij heeft het onzettend geholpen met afrijden voor mijn rijbewijs.
Toen had ik homeopatische druppels via mijn oma gekregen, samen met bach rescue. En die keer ben ik ook geslaagd, en bleef ik rustig.

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:01

Mijn paard moest al 5 jaar geleden worden"afgemaakt" maar nu gaat het heeeeeeeeeeeel erg goed dankzij homeopaat Ted Borsboom.
www.TE-BO.com hij heeft ook een heel erg goed middel tegen zomer exceem, zie website
Ik ben zelfs zo onder de indruk gekomen van de klassieke homeopatie dat ik zelf ook ben gaan studeren aan de school v. homeopathie, ik begin in september aan het tweede jaar!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, ImkeTarek, Leen_Evers, LiannePuthzy en 109 bezoekers