rode plekken in de mond

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lientje

rode plekken in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 11:04

Ik wou gisteren gaan rijden met mijn paard maar toen ik het bit in zijn mond stak zag ik dat hij op zijn tong rode vlekken had, dacht eerst dat hij op zijn tong gebeten had maar toen ik goed keek bleek zijn hele mond vol te staan met die rare rode vlekken en zijn tandvlees en lip was gezwollen. Ik heb de dierenarts laten komen maar we weten niet goed wat het zou kunnen zijn. Hij heeft een antibiotica spuit gehad en iets tegen de pijn. Heeft iemand dit ook al is gezien? Kan iemand me er iets meer over vertellen?

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:48

Heeft hij iets gegeten dat het slijmvlies irriteert? Bijvoorbeeld planten in de wei of misschien langs de weg lopen grazen oid?

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 15:51

Ik dacht ook aan zoiets maar de dierenarts zei dat het tandvlees er eerder ontstoken uitzag.
Hij dacht aan een spoelmiddel dat de paardentandarts gebruikt.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:12

Misschien een allergische reactie o.i.d.? Paarden kunnen verschillend reageren, de één met bultjes, de ander dus misschien met vlekken?? (weet er ook niet zoveel van hoor)

Groetjes, Denise

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:24

Hoi Cheese!

Mijn paard had/heeft ook rode plekken in zijn mond, hoewel ze bijna weg zijn (hij had ze drie jaar lang). Hij heeft/had er geen pijn aan. Met name onder zijn tong zaten plekken.
Volgens de tandarts is het een soort herpes (geen rhino!) en is het een allergische reactie op iets w

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:27

Hoi Cheese!

Mijn paard had/heeft ook rode plekken in zijn mond, hoewel ze bijna weg zijn (hij had ze drie jaar lang). Hij heeft/had er geen pijn aan. Met name onder zijn tong zaten plekken.
Volgens de tandarts is het een soort herpes (geen rhino!) en is het een allergische reactie op iets wat hij eet. Zij adviseerde spoelen met kruidenthee "Zweedse kruiden" (de thee niet de alcoholversie). Dit verzacht de plekken.
Volgens de dierenarts is het een jeugdziekte en hij adviseerde een jodiumopmossing, die je in de mond mag doen. Om de dag iets onder de tong deppen.
Nu is mijn hengst 4 jaar en de plekken zijn bijna weg. Wie van de twee gelijk had weet ik niet. Ik heb het allebei gedaan (thee en jodium)

Groetjes en succes OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie