Vocht in knieën

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nikkigioa

Vocht in knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 17:46

Het is mij laatst opgevallen dat mijn 8jarige haflingerruin bulten op zijn knieën heef (alleen zijn voorbenen). Het is gewoon vocht. Sinds ik het ontdekt heb (ong. een maand geleden) lijken ze steeds groter te worden. Ze zijn nu ongeveer zo groot als een rijksdaalder en ik kan het zo'n cm indrukken. Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een paard. Hij heeft er verder geen last van. Twee jaar geleden is hij gekeurd incl. spat en buigproeven, dat was verder goed. Er is geen rontgenonderzoek gedaan. Ik weet dus niet of hij die bulten toen ook al had, het is mij in elk geval niet opgevallen dus het zal wel niet. Sinds een jaar wordt er actief op hem gereden. Wie heeft dit vaker gezien en kan mij er meer over vertellen?

Storm in mijn profiel!

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:56

Is de bak misschien wat zwaar dat hij wat overbelast is, je kan hem magnesium sulfaat geven en uitstappen op een rechte harde ondergrond, mocht dit niet helpen en het blijft erger worden zou ik toch ff een da laten kijken succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 09:34

Ik denk zelf dat het wel eens gallen kunnen zijn. Deze ontstaan toch ook door overbelasting? We hebben inderdaad een vrij zware bak. Heeft iemand ervaring met gallen?

Storm in mijn profiel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie