Help: een joekel van een bult op der knie....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitte

Berichten: 92
Geregistreerd: 15-03-02

Help: een joekel van een bult op der knie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 10:42

Ik kwam gister in de wei om mijn paard eruit te halen, zit me er toch een bult (zo groot als een vuist) op der knie van der achterbeen. Verdrietig

Zou dit van een daas kunnen zijn? Je mag der aankomen, ze gaat niet slaan, loopt ook niet kreupel, maar het is ongelooflijk dik en het lijkt of er vocht in zit, het is dus ook niet hard.

Ik heb het gister een kwartier met koud water over die bult laten lopen. In de hoop dat het minder wordt, maar zal anders toch de dierenarts laten komen.

Maar weet iemand of dit misschien van zo'n gemene steekvlieg Misselijk kan zijn?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:33

Als er vocht onder zit lijkt het me niet direct van een steekbeest. Dat wordt eigenlijk meer hard. Waar zit het precies op de knie? Echt midden op het gewricht of ergens aan de zijkant? Ik zou zowiezo een da erbij halen, bulten op gewrichten zijn geen dingen waar je lang mee moet wachten. Het hoeft niks te zijn hoor, maar als het dat wel is kun je er maar beter vroeg bij zijn.
Zo groot als een vuist, klinkt voor mij meer als een bloeduitstorting. Dat kan door een klap van een ander paard komen of door een schamp langs een paaltje. Je hoeft echt niet altijd een litteken te zien voor zo iets. Als het puur verkeerd aankomt kan er maar zo een bloed uitstorting komen. Aan de binnenkant van het achterbeen zitten ook veel oppervlakking aderen. Dat kan gemakkelijk kaopt gaan. Maar laat je da maar even kijken, beter te vroeg dan te laat.