Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:16

Verzorg het maar goed, ik hoop dat het mooi geneest.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:58

Jolliegirl schreef:
vind het belachelijk... na het lezen van het verhaal kan men toch altijd nog zelf bepalen om de foto te zien of niet?
Hopelijk worden ze wel aangepast, dan kan ik de boel ook eens fatsoenlijk lezen en reageren!
Want die wonden zijn echt niet te geloven niet normaal. En mensen die je verhaal wel willen lezen maar de foto's niet willen zien worden nu verplicht te kijken. Vind ik een beetje zonde.

Ik weet inmiddels wel dat het goed spul is wat je gebruikt en dat is ook duidelijk te zien op de laatste foto's.

maar het blijft raar hoe dit kan ontstaan..
en ik blijf de foto's walgelijk vinden.


Jolliegirl, de wond in dit topic word gesponsord door Mesitran. Beetje reclame voor hun goede zalf kan geen kwaad, hun doen ook veel moeite voor ons en het paard, dus even foto's laten zien hoe goed de wond erdoor verbeterd (word binnenkort mee begonnen). Er staat aan het begin duidelijk dat het als schokkend kan ervaren, in mijn topic (zie topictitel) is alles ook open en bloot neergezet met de foto's. :)

-
Verder weet je mijn mening over de wond al.
Je krijgt 30 tubes van 50 gram opgestuurd.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:02

Loiz schreef:
Vraag me dan altijd af, bij zo'n grote wond, waar het stukje huid gebleven is, moet immers een stuk af zijn..
Idd de sloot ook erin bekijken, als je mogelijkheid hebt misschien met een kraantje de sloot uitbaggeren?
Dat 'haakje' onderaan vond ik ook opvallen.. Blijf het even volgen! Succes ermee!


En dan? Dan weet je wat er gebeurd is, maar een andere behandeling is er niet voor nodig,
kost alleen maar onnodig geld. :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:03

Moderatoropmerking:
Er zijn enkele offtopic berichten verwijderd, graag ontopic blijven.
Na overleg is besloten de foto's zichtbaar te laten staan omdat dit topic volledig om de wond en de genezing gaat. Daarnaast is er een duidelijke waarschuwing vooraf dat de foto's als schokkend kunnen worden ervaren. Zo heeft ieder voor zich de keus of hij/zij dit topic wil volgen.
Er is toestemming voor dit topic gevraagd en gekregen.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:04

Dyonne, foutje op het einde (img), haha. :D

Fijn dat de berichten verwijderd zijn!

Anoniem

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:09

Jeetje Yv wat een nare verwonding, da's met recht vrijdag de 13e geweest daar bij jullie. Heel veel beterschap voor het paard gewenst, ik hoop dat er niet teveel wildvleesvorming bij komt, da's toch vaak het grootste probleem bij wonden van die omvang.
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden met de foto's, erg leerzaam.

Sky_As

Berichten: 4703
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:26

Heb in totaal 3 paarden gezien met gelijke verwondingen (sommige wat erger , andere wat minder ernstig)...moet zeggen dat er bij alle 3 op een andere manier mee om is gegaan en dat de uiteindelijke genezing nagenoeg gelijk is, maar erg afhankelijk is van de plek waar het is gebeurd. Bij 1 paard op het achterbeen aan de voorkant (moeilijk uit te leggen, niet de hak maar die plek de voorkant van het been) dat paard is elke dag behandeld door het af te spuiten met water en daarna te behandelen met rundergal (paard stond dag en nacht in de wei, dit omdat lopen vaak erg goed is) daarna nog lange tijd in de wei gestaan...is supermooi genezen!
Ander paard had een draad om zijn koot gehad...dit is op dezelfde manier behandeld...minder mooi genezen. Paard heeft ook dag en nacht op de wei gestaan.
En nog een merrie was met haar achterbenen door een put gezakt en had ter hoogte van de schenkel ook een lelijke wond zitten. Stalrust gehad en spul van de dierenarts....is ook nog steeds zichtbaar, maar vrij mooi genezen.
Dus de meningen over stalrust/laten lopen verschillen denk ik nogal...maar mijn ervaring is, dat het voor de genezing niet eens zoveel uitmaakt, en voor het wildvlees ook niet (daar helpt rundergal super tegen!).
het ziet er altijd heel ernstig uit...behandelen is ook niet altijd even lekker om te zien/doen...en in het begin zie je wel vooruitgang...dan een tijdje dat het heeeeel langzaam vooruitgaat, en daarna gaat het weer vrij snel. Voordat zoiets straks weer dun is als het helemaal dicht is zal waarschijnlijk wel een half jaar/jaar overheen gaan hoor. Succes!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:30

Sonja schreef:
Jeetje Yv wat een nare verwonding, da's met recht vrijdag de 13e geweest daar bij jullie. Heel veel beterschap voor het paard gewenst, ik hoop dat er niet teveel wildvleesvorming bij komt, da's toch vaak het grootste probleem bij wonden van die omvang.
Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden met de foto's, erg leerzaam.

Dat kun je eventueel gewoon aanstippen met zilvernitraat, ben je er zo vanaf. :)
(wel écht alleen op het wildvlees doen) Natmaken voor je het aanbrengt.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:36

Zo wat een lelijke grote wond, moet inderdaad flinke schrik zijn geweest!
Ik vind het interessant om te volgen dit topic, ben benieuwd hoe het verloopt.

xMelissaa

Berichten: 3094
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:41

oei wat een verwondingen!
het ziet er gelukkig al een stuk beter uit! :)

Kiki

Berichten: 1230
Geregistreerd: 24-11-08
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:42

Zo lelijke wond zeg! Arm paardje :(:)
Ik vind het ook wel interessant om te zien. Hopelijk geneest het mooi!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 17:28

Dank jullie wel allemaal.

Er is trouwens contact geweest met een MOD van MD, de foto's blijven zichtbaar :). In de updates zal 1 foto zichtbaar zijn, de rest komt wel in linkjes.

Zoals Alex hier aangeeft, heb ik antwoord gekregen van de producent van Mesitran®. Ze sturen 30!!! tubes op! Wow! Bij deze dus ook Mesitran héél hartelijk bedankt!

Ik heb zelf de sloot niet uitgebaggerd, gezien ik op dat moment nog op de eigenaresse van het paard aan het wachten was en ik neit te lang weg wilde blijven. Ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel, dat de eigenaresse en stalgenootjes dit wel hebben gedaan. Neem ook aan dat zij net zo nieuwsgierig zijn als jullie (en ik trouwens) hoe dit nou kan en waar de flap huid is gebleven.

Iemand gaf als tip om het hek na te kijken, maar ik weet heeeel zeker dat er niets aan het hek zit. Het is een net, gesoldeerd, stevig en paardvriendelijk hek van ijzer. Geen scherpe punten, randen oid.

Iemand gaf aan dat haar of zijn paard ook eens zulke verwondingen had opgelopen door de dekensingels. Zou ik iets meer uitleg mogen?

Paardje staat niet op ijzers.

Vanavond komt er een update, ga er na het eten heen. Vanaf vandaag beginnen we dus met smeren!

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:36

Zo, super van Mesitran!

Staat het paard trouwens met andere paarden, die wel met ijzers staan bijvoorbeeld?

Joscaa schreef:
En dan? Dan weet je wat er gebeurd is, maar een andere behandeling is er niet voor nodig,
kost alleen maar onnodig geld. :)

Ach t zou niet leuk zijn als het weer gebeurt, klein wondje oke, maar zo'n flinke.. nee ik zou de oorzaak graag weten ;)
Laatst bijgewerkt door Loiz op 17-08-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:37

Wat een erge wond..

Weet zeker dat het goed gaat komen met het zalfje..
Zelfs bij mijn oude pony 33 jaar is het goed uitgepakt en dat terwijl het op die leeftijd niet makkelijk meer geneest

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 17:44

Ze staan in een groepje van 6 paarden, waarvan er eentje voorijzers heeft. Maar ik denk eigenlijk dat die er niet zo veel mee te maken heeft gehad, omdat die twee eigenlijk nooit zo veel bij elkaar staan..

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:45

wow :oo
Ik ben niet snel onder de indruk van wonden, maar toen ik deze foto's zag schrok ik toch wel even.

Ik verbaas me erover hoe snel het er toch wel wat beter uit ziet. Ik hoop van harte voor de eigenaresse dat het goed komt met het been en dat het paard, op wat littekens na, niks aan over houd.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:58

Das inderdaad een hele verwonding. Ben heel benieuwd of dat middel zo goed is...

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:00

Als het niet snel werkt weet ik ook nog een zeer goed middel.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:15

Het vreemde van de wond is dat er een heel stuk vel lijkt te missen en dan ook nog op gelijke afstand van bovenste/onderste 'helft'.

* gaat over op CSI-mode*
Waar is dat stuk vel?
Of kan dat technisch gezien naar elkaar toe getrokken worden?

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:21

Gekeken naar de ijzers van dit paard? Of alle nagels nog goed zitten bijv?

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:25

zo hee dat zijn heftige verwondingen, is er van de rest niets beschadigd?

ik ben wel benieuwd naar de updates en of het ook weer zo mooi geneest,

trouwens super dat ze je sponsoren met 30 tubes!

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:10

oei dat is een lelijke wond! Ik heb de foto's even aan mijn moeder laten zien. Zij behandeld mensen met zulke wonden (en nog veel ergere wonden met dood vlees enzo, ja heel vies :r ) en er zijn natuurlijk veel gelijkenissen met mens en paard en wondgenezing. Ze geeft aan dat jullie het al heel goed doen, veel spoelen en de doorbloeding stimuleren. Mesitran is volgens haar goed spul op basis van honing. Ze adviseerd wel om naast de mesitran wel te blijven spoelen. Ik blijf dit volgen vindt het heel interesant. Succes!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:19

Dat is een lelijke wond zeg!
Super van de sponsoren. Ik hoop dat het snel (en goed!) mag genezen. Succes ermee

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Dagboekverslag van een open wond. -met (schokkende) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:25

Ik ben heel erg benieuwd naar verdere foto's. Flinke wond, ben dus ook benieuwd hoe dat gaat met eventueel wildvlees enzo.

Super leerzaam! Dank je voor het posten! :D

Sanny_lief
Berichten: 806
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:26

Succes met de verzorging en hopen dat het snel dichter gaat door die zalf. Ik volg het even, want het is wel leerzaam denk ik!