Kopen of niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Kopen of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-03 19:31

Mijn zus wil een ander paard en is druk op zoek. Nou heeft ze een heel mooi paard op het oog die ze eigenlijk heel graag wil maar hij heeft een probleem. Zijn Straalbeen is niet goed. Wat het inhoud weet ik niet. Maar ze hebben het met keuren opgemerkt. Weet iemand wat dit allemaal aan kan richten??? Met springen is het absoluut niet goed maar met dressuur schijnt het nog wel te kunnen en ze wil dressuur maarja die man wil dat paard ook alleen maar kwijt. Nou alle weetjes zijn welkom!!!

Life go's on


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:49

is dat niet hetzelfde als hoefkatrol? weet het niet zeker hoor, maar wat zegt de da ervan? Die zal toch wel weten wat je nog met het paard kunt als ie hem gekeurd heeft?

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:28

Als je hieraan begint dan weet je al dat het fout zit. Het straalbeen kan kantelen en dan heb je volgens mij weinig kans dat je nog intensief kan rijden. Mijn mening: Kijk rustig verder

21-5-2010 Luc geboren!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:21

straalbeen dat is het beentje waar de pezen van de zgn hoefkatrol overheen lopen, laten lopen dus dat paard!!! geeft geheid problemen!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 21:24

ben htmet crossmonster eens.
er zijn heel veel mooie GEZONDE paarden

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 07:30

tja, ik ben het wel met de mensen hiervoor eens....

maarja, als je hoort dat er "iets" met het straalbeen is, dan gaat er bij mij niet meteen een lichtje branden.
ik ben niet bij dat paard geweest, dus ik kan daar vanaf hier niet over oordelen, maar misschien loopt hij/zij wel gewoon goed, en hoeft het niet perse kwaadaardig te zijn.
ik ken wel meer paarden waar het niet helemaal goeg zit in de hoeven, maar toch gewoon goed kunnen lopen.
het heeft natuurlijk wel met het een en ander te maken... kwa omstandigheden, zoals leeftijd enzo.....

maar ik raad je zus ook aan om gewoon nog ff verder te kijken, je weet nooit watvoor paard je nog tegen komt, en als ze deze koopt, zal ze er waarschijnlijk spijt van krijgen.

greetz jef

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:19

ik zal ook gewoon verder kijken zo'n paard kan die man beter verkopen aan mensen die recreatief willen rijden niet zo in de wedstrijden als je je paard niet meer kan rijden omdat hij met dat been zit is de plezier er ook van af net als wat crossmonster zij er zijn ook nog gezonde mooie paarden waar je lang lol van kan hebben.....

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 08:37

Tja hoefkatrol is iets daar kan je paar vandaag, morgen maar soms ook pas na 20 jaar last van krijgen. Ik heb ook een paard gehad met AANLEG voor hoefkatrol, dat paard heeft nog altijd een heel gelukkig leven als recreatiepaard.

Als je zus echter de sport in wil zou ik het afraden. Ga op zoek naar een paard dat met vlag en wimpel door de keuring heeb komt. Ook door röntgologische keuring!

SUC6! Lachen

nygwen
Berichten: 59
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:09

als je het paard zo leuk vind en je kunt het niet loslaten maak dan een rontgolochische foto dat je weet waar je aan begint en niet over 2 jaar een kreupel paard hebt.
Laat je door die snelle handelaren niet gek maken
succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 23:46

Het is heel simpel,
je laat je paard keuren en daar vraagt een arts eerst wat je plannen met het paard zijn en of je hem wilt verzekeren.
Hij gaat vervolgens aan de slag en geeft je aan het eind een positief of negatief koopadvies, dat hoor je eigenlijk gewoon op te volgen.
Doe je dat niet had je het paard net zo goed niet kunnen laten keuren als je het toch beter denkt te weten dan de arts.
Ik hoop voor je zus dat ze een verstandige beslissing maakt.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-03 07:48

Gister heeft ze naar de dierenarts gebeld. Hij zei dat een afwijking in het straalbeen, een verhoogd risico op hoefkatrol, zo ernstig was dat je zo'n paard niet moet kopen. Verdrietig Ze is nu al weer druk aan het verder zoeken maar vind het toch heel erg omdat ze wel gek van 'm was. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit een goede beslissing was.

Life go's on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990, REYNIR en 33 bezoekers