Zomereczeem........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Zomereczeem........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 20:59

Hoi Allemaal,
Ik zie het echt niet meer zitten hoor... Mijn paardje heb ik een half jaar geleden met heel veel verdriet verkocht...
Ze had heel erg zomer-eczeem, we hebben alles geprobeerd, zalfjes, kruiden, dekens, druppels noem maar op... Maar na 3 jaar werd het gewoon te erg... We hebben haar nu verkocht aan heel lieve mensen aan de zee, en dan ook echt vlak aan zee...
Nu... leek het goed te gaan maar helaas.....
Weer is ze aan het schuren.... Huilen Ik word er echt wanhopig van...
Wat moeten we nu??? Heeft iemand ook een paard die het zooo erg heeft en die misschien nog een oplossing weet..???
Ik hoop het zo... maar begin nu wel in te zien dan het echt bijna niet meer te "bestrijden" is.....
Alvast heel erg bedankt he!!!


merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 21:17

Ik heb echt een hele goede ervaring met kerate shampoo. Ynskje, mijn friese merrie had vorig jaar haar manen tot bloedens toe helemaal afgeschuurd ondanks alle middeltjes die we geprobeerd hadden. de ene hielp wel een tijdje en dan ging het weer mis zoals alle middeltjes eenmaal gaan. toen aan onze VA gevraagd of hij een middeltje wist (hij raadde de spuitjes die je kunt krijgen ten strengste af-was niet echt goed voor paarden en al helemaal niet voor drachtige merries). Zijn antwoord: niks helpt. alleen de manen goed reinigen en paard binnen houden.
Tja ik dus met gewone shampoo wassen. het hielp niet. Toen heb ik de kerate shampoo geprobeerd. Volgens de gebruiksaanwijziging zou om de dag wassen 10 dagen lang voldoende zijn. dit was echter niet voldoende voor Ynskje maar toch werkte dat spul wel redelijk want ik kon best vaak een dagje overslaan. ik heb het 2 maanden lang elke dag gewassen met ooit tussenpozen erdoor van 1 soms twee dagen om te kijken hoe lang ze zonder kon doen. ik heb haar nu al een dikke week niet meer gewassen en ze heeft nog niet geschuurd!
ze staat zelfs nu ook overdag soms buiten. Ik wacht het nog wel even af en controleer heel vaak of ze niet gaat schuren maar tot nu toe gaat het behoorlijk goed!
Anders helpt alleen zo'n vliegendeken met extra fijne maas- dus eentje tegen exzeem(bv een Boett deken maar die heb je nu ook van HH of S&K)

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:28

Ik weet niet of je dit al geprobeerd heb maar kijk is op www.chevalcare.nl
Ik heb zelf geen ervaring met exceem dus ik mag het afkloppen,maar wens jullie veel succes.

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 00:22

ik heb echt heel goede ervaringen met een deken. Meer bepaald die van harry horse echt geweldig voor mijn pony die zich tot bloedends toe openschuurde

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 03:40

is er ook al onderzoek geweest naar andere mogelijkheden van het schuren(bloedonderzoek)?
kan ook met verschillende organen te maken hebben(nieren lever)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:40

Ik heb zeer goede ervaring met de Cojosol olie en lotion van pcs. Als je meer informatie wil moet je me maar even pb-en voor de leverancier enzo.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:59

Eigenlijk is er niks wat echt helpt
Maar de boett-deken houdt het ergste tegen bij ons, hij schuurde daardoor niet veel meer maar nog wel een beetje en nu zijn we dan ook TKC 97 erbij gaan gebruiken en het wordt nu steeds minder...
Voor op het hoofd (komen allerlei kale plekken op) smeren wij gewoon nestosyl (net zoiets als calendula zalf maar ik denk iets goedkoper Knipoog ) Dat is een oranje tube gewoon bij de drogist enzo te halen.
Maar volgens mij verschilt het ook wel per paard wat wel en niet helpt Scheve mond

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:34

Ik heb ook een pony, die zo ontzettend zomereczeem had dat de dierenarts zelfs voorzichtig begon over een paardwaardig leven......Helemaal niets hielp, maar ik probeerde stug door, met alle middeltjes waar de dierensarts weer weet van had gekregen.
Uiteindelijk had hij gehoord van een spul uit Ijsland dat ook kans maakte om te helpen, het was wel ontzettend duur, een paar honderd gulden. Na lang overwegen hebben mijn ouders besloten een deel van het geld voor de kuur te betalen en het HIELP! Super, ik kon mijn geluk niet op en sindsdien zweer ik erbij.
Ik heb het hier over Okozon. Meer info op http://www.welshcob.nl/okozon/index.php

Als ik mensen vertel dat mijn pony zomereczeem heeft (en ook nog eens in erge maatte), zijn er veel die me niet geloven...

Hier nog wat foto's van voor en na...
Volgens mij in de herfst na het eerste jaar dat hij het kreeg, dus toen waren de manen weer aan het groeien..
Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van zijn staart nu..
Afbeelding

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, MarieAnne en 81 bezoekers