sinds een paar weken heeft mijn pony last van zijn oor. De veearts is ondertussen al drie keer geweest en elke keer verandert hun mening over wat het nou is waar hij last van heeft.
Het is begonnen als korstjes in de oren, waarschijnlijk als gevolg van steekvliegjes.
Na een paar weken is dat gaan ontsteken - oor warm. Toen heb ik een creme gekregen en af en toe gewassen met betadineshampoo.
Mijn andere pony had het ook (allebei in een oor) en daar is het met bovenstaande methode weggegaan.
Maar, Saros is begonnen met schuren, en daardoor heeft hij kale plekken ontwikkeld. Eerst alleen rond zijn oor, veearts nog een keer erbij gehad en toen heeft hij een nieuwe (steroiden) creme gekregen.
Helaas hielp dat niet, en afgelopen zondag is de veearts weer geweest (ik was er toen zelf niet).
Nu denken ze dat het toch een schimmel is, hij heeft weer shampoo en antibiotica gekregen.
Ik geef het nog een dag of twee en als er dan geen duidelijke verbetering is dan laat ik een schraapsel en bloed onderzoeken. Maar misschien heeft hier iemand het eerder gezien.
Wat ik me dus afvraag, kunnen deze plekken ontstaan door alleen schuren/krabben vanwege jeuk, of is hier meer aan de hand? Er loopt dus ook nog een andere pony bij, en die heeft nergens last van.
Het zit alleen aan deze kant. Hij heeft ook geen last gehad in het andere oor.

Er beginnen nu ook plekjes op zijn hals te ontstaan.

Hij heeft nu deze shampoo: