drukplekken, en altijd in de zomer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

drukplekken, en altijd in de zomer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 22:23

Onze paarden hebben last van drukplekken, hoewel de zadels passen en er een neopreen pad onder ligt. We geven ze rust en doen er groene leem op. Wat kan er nog meer de oorzaak zijn van drukkingen op de rug buiten slecht passend tuig?

En bovenal, is er al een wondermiddel om erop te smeren?

Zou SRL of arnica helpen?

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.


Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:21

Door de warme gaan ze overmatig zweten onder het chabrak. Als je een te dik chabrak gebruik kan de warmte niet weg. Het beste kun je een katoenen chabrak gebruiken die het zweet opneemt en luchtig is. Geregeld het chabrak luchten en zelfs verschonen. Mijn paard had er erg veel last van en nu praktisch niet meer.

ik hou van mij sjappie

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:39

Op zich denk ik dat smeren wel iets helpt maar op een drukplek niet meer rijden.....Ik denk dat het idd het zweten is.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:04

volgens mij door druk en schuif kracht.
zand in je chabrak of een plooi veroorzaakt eerder drukkingen en helemaal als het paard erg zweet.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:03

Probeer de dekjes zo schoon mogelijk te houden, zodat de dekjes in ieder geval zo min mogelijk kunnen schuren.
Ik denk dat dat een boel zal schelen, als je je dekjes niet zo vaak wast.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 22:36

Bedankt, ik ga toch weer over van de neopreen pads naar katoenen pads, kijken of het helpt...

Er is een groot verschil tussen het hebben van een mening en het vormen van een mening op basis van door anderen ingegeven subjectieve informatie.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:00

En na het rijden afspuiten met koud water helpt om de huid steviger te maken. Maakt het ook goed schoon en helpt koelen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:46

mijn pony gaat ook heel snel open (ook vooral zomers) maar ik rij nu met polly pads en nu heeft hij er geen last meer van omdat die dekjes ook niet schuiven en het is verstandig als je bijv. 2 dekjes hebt ze dan om de dag draagt zodat ze dan om de beurt kunnen drogen...

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:57

Als de plekken erg gevoelig zijn, kan het helpen als je tussen je shabrak en het zadel een stuk schuimrubber doet waarin je gaten knipt op de plekken waar hij gevoelig is. Natuurlijk alleen als het niet open is. Verder na het rijden met koud water afspoelen en je shabrak schoon houden!!

pluk de dag....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, BeFunny, Danseresje, Folani, fro, Hannanasjuh, Laura1982, Muronia, Pytje, xRooss en 99 bezoekers