'Bobbels' door zonnebrand?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Belgiƫ (Sint-Eloois-Winkel)

'Bobbels' door zonnebrand?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 09:28

Onze Arabiertjes hebben nogal last van 'bobbeltjes' op hun neus, waarschijnlijk door verbranding van de zon!
In principe is dit waarschijnlijk niet zo erg, maar ik vroeg me af of er geen middeltjes tegen bestaan om het vlugger weg te krijgen, of het te behandelen! Eind Augustus is er bij ons een show voor Arabische volbloedpaarden, en ik hoop dat het tegen die tijd weg zal zijn! Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand een tip over hoe het weg te krijgen?!

Dank je op voorhand!
Emxx


Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:20

Gewoon insmeren met zonnebrand voordat ze het land opgaan. Kies een milde bijv. voor baby's met een hoge factor. Zo blijven de neusjes lekker zacht en kunnen ze niet meer zo snel verbranden door de zon..dit komt vooral voor trouwens bij roze neusjes..suc6

!Update profiel!

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 11:47

Is idd zonnebrand en ik zou er zeker wat aan doen. Doe ik tenminste zelf wel want ik heb een heleboel witte neusjes. Bovendien kan het wel degelijk kwaad want net als bij mensen is er een sterk verhoogd risico op kanker!! Ik heb wel de indruk dat ze er minder gevoelig voor worden naarmate ze ouder worden.

Timing is alles!!

ik ga proberen terug te keren naar Zen :-)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:23

Mijn tinker's neus was ook behoorlijk verbrand. Ik heb Fotosen creme gekocht, dat is speciaal voor dit soort huidproblemen. Ook de onderlip was helemaal gebarsten. Nu is alles weer rozig maar ik zie ongerust de volgende zonnige periode tegemoet. Ik had haar ook ingesmeerd met factor 15 maar dat was blijkbaar niet voldoende.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:43

Wat raar die bultjes op de neus door de zon.
Ik zou ze in ieder geval voordat ze het weiland ingaan insmeren met zonnebrand. Zelf heb ik ook iets wat eigenlijk voor baby's is. Je moet dan eigenlijk wel de hoogste factor nemen, ik heb ook factor 30. Wat ook nog weleens kan helpen is gewoon het halster omlaten in het weiland, en dan een lapje aan het halster vastmaken. Dat kan je gewoon van een oud washandje doen. Dan kan het ook niet verbranden. Mijn verzorgpony heeft het ook gehad, een verbrande neus. Maar toen was het zelfs helemaal gaat onsteken en weet ik het allemaal meer. Dit jaar heb ik nog geen zonnebrand gebruikt, en ik moet zeggen dat het aardig goed gaat. Hij is gelukkig nog niet verbrand.
Voor de rest weet ik geen middeltjes om die bulten weg te krijgen. Je moet alleen wel voorkomen dat de neuzen verbranden, dat is het enigste wat ik je kan aanraden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, LDRD en 38 bezoekers