Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MaxMindy schreef:Hoi
Ja dat is inderdaad heel vervelend, en had de pony geen dik achter
been toen je haar kocht???. Of had ze toen ook al bandages om tijdens het voorrijden.
Denk dat je er weinig aan kan doen wat betreft de koop je hebt haar/hem niet laten keuren.
Als hij geen dik been had toen je haar kocht kan het inderdaad van een trap komen
en is het mischien met een week of twee beter.
Hoop dat het meevalt voor je en volgende keer toch maar laten keuren.
Elco schreef:De verkopende partij heeft bepaalde dingen achterwege gelaten, dus zijn het verborgen gebreken en zijn ze verplicht om het paard terug te nemen..Echter de kopende partij heeft ook de verantwoording om het paard na te laten kijken voor de koop en de verkopende partij te vertellen waar de pony voor bedoeld is, recreatie of voor de sport..
MaxMindy schreef:Als het versleten is "atrose" kan zeer pijnlijk zijn voor een pony
daar heb je dan ook weer gradaties in door rontgen zichtbaar en de DA kan alleen bepalen hoe erg het al is.
Past wel een beetje bij de leeftijd van de pony.
Als je een pony koopt en hij zit in de bandages vraag ik ze altijd om ze even af te doen ook peesbeschermers.
Kunnen namelijk een boel verbergen.
Hoelang staat hij al bij jouw met dat dikke been of heb je hem pas gekocht.
bliksem23 schreef:ze willen haar niet terug nemen omdat ze geen stalling en weide meer hebben
ze zeggen ik had zelf de kans haar na te kijken toen ze haar kwamen brengen en nu zit ik dus met een huilend klein meisje een pony waar je niet op kan rijden en een dure pension stalling
MaxMindy schreef:Proberen of je de pony terug kan doen
hoe vervelend dat ook is je hebt namelijk de pony gekocht met een bepaald doel
en daar voldoet hij niet aan "weet verder niet wat je rechten zijn moet je even googelen"
Ja en fotos laten maken is per DA verschillend denk toch gauw voor 2 benen 200 euro met verdoving en consult
is de pony er ook kreupel aan?
Elco schreef:bliksem23 schreef:ze willen haar niet terug nemen omdat ze geen stalling en weide meer hebben
ze zeggen ik had zelf de kans haar na te kijken toen ze haar kwamen brengen en nu zit ik dus met een huilend klein meisje een pony waar je niet op kan rijden en een dure pension stalling
Dat is hun probleem..Tja dat zei ik al je hebt zelf ook de verantwoording om een pony bij aankoop te laten keuren..maar dat neemt niet weg dat ze verplicht zijn om hem terug te nemen..Verborgen gebreken heb je geen rechtsbijstand verzekering.?
Citaat:nee heb geen rechtsbijstand verz maar kan wel prodeo advocaad krijgen
heb namelijk een uitkering
ja had er moeten laten keuren maar somige mensen zijden dat hoeft in deze prijsklasse niet heb namelijk 1000 voor haar betaald omdat ze
dus zomer exceem had