HELP Mijn drachtig merrie is gedekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:21

Poeh......en als je pony zwanger is van die Fries heb je helemaal een probleem!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:32

NoaC schreef:
Poeh......en als je pony zwanger is van die Fries heb je helemaal een probleem!

Als de merrie drachtig is kan ze in principe niet dragen van de friese hengst.
Maar als ze de ander vrucht na het scannen verstoten heeft zou het wel kunnen, maar die kans is héél klein.
De eigenaar is wel aanspakelijk voor zijn hengst en moet de extra DA kosten die je eventueel moet maken betalen.
Ook als de merrie haar vrucht zou verliezen door dit insident dan draaid hij voor de kosten op, alleen is dat vaak moeilijk aan te tonen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 16:15

Ze gedraagt zich nog steeds als normaal. Als het goed is zou ze over een week niet hengstig moeten worden..

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 10:45

hoe zo kan je niet scannen ivm het verliezen van het vruchtje? het is toch normaal om na 16 dagen weer te scannen om te zien of ze echt drachtig zijn? bij mijn merrie is dit wel gedaanen ze heeft absoluut niet de vrucht verloren! dus waarom niet scannen na het belachelijke gebeuren?!

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:59

En, is ze al hengstig?

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:12

jij ging zo'n afdroger pakken? dus je liet je merrie ook alleen?dat vind ik ook niet verstandig.wat die vent heeft gedaan is ook niet goed te praten,maar dat wil niet zeggen dat hij alleen schuldig is aan dit.als jij het niet vertrouwd dan had je je merrie weg moeten halen en niet achter af zeggen hij had niet naast me moeten komen staan en weg moeten lopen.

dit is mijn mening aan de hand van jouw verhaal.misschien lag je afdroog ding niet ver zodat je je merrie niet uit het zicht verloor,maar dan nog.

probeer zelf te denken en problemen voor te zijn.ook al is die stalhouder met zijn hengst zo asociaal en houdt hij geen rekening met andere.jij moet om je eigen paardje denken.

ik had mijn paard daar weg gehaalt ook al stond ik daar eerder en had hij dus moeten wachten.die mensen denken gewoon niet na.dus moet jij het voor ze,jezelf en je paard doen.

jammer dat zulke mensen bestaan he.

succes met je paard ik hoop dat alles goed komt!!

groetjes

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 21:07

Ik heb geen zin meer om hier tegenin te gaan, dit topic kan gesloten worden. Ik heb geen zin om elke keer te moeten uitleggen hoe het precies gebeurde en waarom, ging gewoon zo snel allemaal.