altijd plassen tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 20:00

viera mot altijd plassen tijdens het rijden en ook heel vaak poepen

is dit wel gezond

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 17:25

Rocky is ook een mestmachien tijdens het rijden, maar dat is een beetje van de opwinding en de spanning omdat hij iets mag doen. Daar si niets ergs aan, hij doet het ook altijd op de trailer. Plassen heb ik nog nooit gehoord. De meeste paarden doen dat juist niet onder het rijden. Rocky doet het, als hij kan net na het rijden, of als hij pas de wei in gaat! Ben je zeker dat je paard ook plast in de stal/wei?

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 11:04

He dat vroeg ik mij nou ook net af! Als ik 1 uur a anderhalf met Beau rij moet hij altijd wel 1 tot 3 keer plassen en ook poepen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 00:44

Polly mest en plast ALTIJD tijdens het rijden vaak als we 10 meter van het terrein af zijn begint ze al te plassen 10m verder mesten en dan duurt het meestal even maar vaak ook meerdere keren als ik ver loop.
De pony van mijn vriendin doet het juist niet als ie niet op het land staat.

Renee

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 12:11

Gisteren 2 uur gereden en een mooi cijfer gehaald van 8 drollen Knipoog

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 21:51

Ik ben vorige zomer ergens op pony kamp geweest waar de paarden op beton stonden, waardoor het niet fijn was om te plassen op stal (spettert zo..) en dus deden ze dat tijdens het rijden. Scheve mond\ Let er dus eens op dat Viera niet om de een of andere reden het verveelen vind om op stal of in de wei te plassen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:19

Samier plast altijd op stal zodra we terug zijn van een ritje of wandelen of weet ik veel wat...behalve als ie erg hoge nood heeft dan wil ie het weleens buiten of in de bak doen, maar das maar heel soms...hetzelfde geld voor poepen.

Bij Bassie is het juist weer totaal andersom Verward

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:30

Nou, volgens mij lijkt me dat heel normaal hoor, niet dat ik er veel verstand van heb hoor, maar heel veel paarden doen dat.

Sommige moeten nou eenmaal nodig als ze in de bak zijn en sommige moeten nou altijd in de stal plassen en doen ze het nooit in de bak.

Maar poepen doet haast iedereen in de bak, maar plassen? Ja, 1 manegepony waar ik vaak op reed deed dat vaak en dan meestal vaak als we stilstaan.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 16:50

Jah Skipper, jij bedoelt Iwan.
Die deed dat omdat ze het vies vond, werd er gezegd. Die deed het of halverwege de les of gelijk aan het begin en weer voordat ze naar stal moest. In stal plaste ze echt alleen met hoge nood. Scheve mond\
Maar poepen is toch heel normaal?? Dat doen heel veel paarden, tijdens het rijden, tijdens het wandelen, tijdens naar de wei lopen, tijdens het losgooien, in de weide???

_________________
<center><font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer als een miljoen waard!</font>
<font color="white">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-08-08 16:51 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 18:20

ja dat is ook heel normaal niks om zorgen over te maken. expensive doet et et liefst buiten de wei, op het weggetje Extreme duivel (moet ik weer op ruimen) en in de bak. ik ken ook pony's die vaak plassen in de bak, dat is per pony verschillend. maar het is gewoon gezond, of wat visje zegt het kan ook zenuwen zijn want als ik zenuwachtig ben moet ik ook telkens naar de wc.

DanceAngel
Berichten: 66
Geregistreerd: 04-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 21:43

Dat paarden plassen tijdens het rijden betekent dat ze ontspannen zijn. Dat heb ik gehoord tenminste. Maar het is niks om je zorgen over te maken, Trust Me, hehehe.