dun in de vacht of mischien een huidziekte?

Moderators: Angela, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dola

dun in de vacht of mischien een huidziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 20:20

Hallo mischien loop ik wat te hard van stapel maar mijn haflinger merrie krijgt sinds een paar weken onder de buik en bij der benen een beetje grui zwarte vacht ik heb gevoeld en ze zit er volgens mij wat dunner in als op der kont en boven stuk van der lijf.Zou het een huidziekte kunnen zijn...ofzo of gewoon normaal??Hebben jullie dit weleens gehad????

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:20

Het kan gewoon met het rare weer te maken hebben, verharen, maar kan idd ook een huidziekte zijn, hou het goed in de gaten breid het uit, jeukt het word het schilferig enz... neem dan ff contact op met een DA, succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:35

Hai, ik heb ook een haflinger. Sinds een aantal weken wordt hij ook grijs op bepaalde delen van zijn lichaam. Het is de vacht die dunner wordt en dan zie je zijn donkere huidskleur "doorschijnen". Hij heeft het vooral rondom zijn ogen en op zijn schouders, billen en buik. Vorige zomer had hij dit ook al. Als jouw haflinger verder geen schilfers of jeuk heeft zou ik je er dus niet druk om maken. Mijn haflinger borstel ik alleen nog maar met een hele zachte borstel omdat ik die grijze plekken niet zo fraai vind staan. Op deze manier probeer ik het "kaalpoetsen" te beperken. Ik moet je er wel bij zeggen dat mijn haf last heeft van zomereczeem. Dit is een allergie voor bepaalde mugjes (collicoides) waardoor zijn huid op zijn manenkam en staart kan gaan ontsteken. Misschien dat dit verband houdt met de grijze plekken. Misschien ook niet. Succes ermee! Groetjes Nikki

Storm in mijn profiel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie