wat is dit???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

wat is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 10:18

Nou ik kwam eergister op stal en toen had pompano allemaal 'wondjes'op de neus dacht ik.. Gister waren er weer een paar plejes bij gekomen. Het zijn echt net wondjes, ongeveer zo groot als een vingertop, vuurrode plekjes, nou zei gister iemand dat ze haar neus verbrand heeft, kan dat?
Nou heb ik wel altijd gehoord dat je met paarden met een lichte neus moet uitkijken, maar pompano heeft ook nog eens een zwarte neus. Weet iemand misschien wat het is, of belangrijker wat ik eraan kan doen???

groetjes sandra

Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:53

Volgens mij kan verbranden best met dit weer, ook al heeft ze een zwarte neus. Ze kan natuurlijk ook te dicht bij bijv. brandnetels geweest zijn. Ik zou het vet houden.

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 18:19

waarschijnlijk is het verbrand en moet je het goed insmeren dan verbrand ze niet nog meer.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:36

Kan ook zijn dat het paard met de neus bij een plant is geweest en hierop een allergie reactie heeft, hou het in de gaten of het niet meer word, vermijd de zon zoveel mogelijk, vooral de velle zon tussen 12 en 15 uur succes ermee

juudje

Berichten: 155
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:54

als ze inderdaad een allergische reactie erop heeft moet je denk ik toch de DA bellen succes

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:17

Het kan idd een allergische reactie zijn en dan zou ik ook even de da bellen. Je weet maar nooit. Met dit weer kan een paard met een donkere neus volgens mij ook best verbranden. ALs dat het geval is, dan zou ik het een beetje koelen (natte lap) en goed vettig houden.

ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 17:36

Ik dacht altijd dat zwarte neusjes niet verbranden maar als het wel een verbrande neus is moet je het 2x per dag insmeren met uierzalf ofzo iets van dat hele vette spul. Een lekkere dikke laag dan is het zo over ( mijn paard had precies hetzelfde alleen hij heeft een witte neus) suc6 ermee.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:05

volgens mij is die neus ook gewoon verbrand.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:40

ja als de neus verbrand is hangen er ook allemaal velletjes en wondjes, het helpt je paard beschermen om er zonnebrand op te smeren zodat hij niet nog een keer verbrand, paarden met een witte neus zijn er vooral gevoelig voor!!!