Allergie dazen/steekvliegen + goede vliegendeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Allergie dazen/steekvliegen + goede vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 23:34

Even een vervolg op dit topic: [MD] Allergische reactie op steekvliegen?

Het antwoord van de DA is dus: Het kan!
Cezanne had vandaag weer erge last van opgezwollen bulten als gevolg van al die steekvliegen. Maar deze keer waren het er veel meer en zaten ze vooral bij haar keel in de buurt. Dus deze keer maar wel de DA gebeld en zijn conclusie was niet alleen dat Cannie verschijnselen had van chronische bronchitis/astma (even opmerking hierbij: dit hebben wij niet opgemerkt omdat zij absoluut geen enkele aanleiding gaf hiervoor. Geen gesnotter, geen gehoest of wat dan ook) maar gezien haar 'geschiedenis' van shocken bij eerdere overdadige beten van steekvliegen sloot hij niet uit dat zij nu ook allergisch is voor steekvliegen Verdrietig Verdrietig
En dat in een bosrijke omgeving Frusty Eventueel kon het ook nog (of nog erger in combi met) een allergische reactie zijn op alle pollen in de lucht..... kortom, eventueel ook nog hooikoorts
Hij heeft haar verschillende prikken gegeven en bloed bij haar afgenomen om (mocht ze snel weer zo'n reactie krijgen) het op te sturen naar een lab voor onderzoek. Maandag of dinsdag komt hij weer langs en neemt een speciaal vliegwerend goedje mee dat een week schijnt te werken (!). Voorlopig mag ze niet meer of nog maar heel kort op de wei (en alleen als ze volledig ingesmeerd is met anti-vliegenspul) en raadde hij ons aan om voor haar een goede vliegendeken te kopen. Oftewel: een zomerexceemdeken.
Iemand goede ervaringen met bepaalde dekens? Want dan horen wij het graag!! Want Cannie permanent op stal houden kunnen we haar niet aan doen

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:59

Volgens mij moet je dan al echt aan "een heel pak" gaan denken. Ik krijg de foto even niet geplaatst, maar er is er nu een bij Divoza in de aanbieding. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar dit lijkt me de enige oplossing. Wel zal hierin denk ik ook wel kwaliteitsverschil zijn. Anders moet je eens bij de ruitersportzaak bij jou in de buurt gaan vragen.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:10

Kijk eens bij dit topic:
[VMR] [ Poll ] Vliegendeken. (ik weet niet hoe ik die link zo kan maken dat je er alleen nogmaar op hoeft te klikken helaas)
Daar staan allerlei vliegendekens genoemd en de reacties van mensen die deze dekens hebben. Misschien heb je er iets aan??
Heb zelf de bucas deken, ben over de pasvorm, het materiaal etc erg te spreken, maar er komt zo af en toe nogwel zo'n rotbeest doorheen...Boos!

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:52

zo'n hel zonwerend en vliegwerend pak met hoofdding kan maar k vin het zielug naartuurlijk is het ook zielig als ze bulten heeft want ardon heb dat ook, maar je kan ook een gewone vliegendeken doen en dan heel goed inspuiten met zo'n gele bus antivlieg 18,95 euro wel duur maar stinkt goed

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 20:46

ardonnypony schreef:
zo'n hel zonwerend en vliegwerend pak met hoofdding kan maar k vin het zielug naartuurlijk is het ook zielig als ze bulten heeft want ardon heb dat ook, maar je kan ook een gewone vliegendeken doen en dan heel goed inspuiten met zo'n gele bus antivlieg 18,95 euro wel duur maar stinkt goed

Die bus (veerust heet ie) werkt bij haar nog niet eens een uurtje Lips are sealed En bij een gewone vliegendeken zitten allemaal kleine gaten in waardoor die krengen haar alsnog kunnen steken. Cezanne zal er dus helaas aan moeten geloven om helemaal ingepakt de wei op te gaan.
Gelukkig ging het vandaag al weer heel goed. De bulten waren grotendeels verdwenen en ze heeft vanavond even een uurtje op de wei gestaan. Door de harde wind en dat het nu koeler is waren er een stuk minder vliegen dus mocht ze even uitrazen in de wei Haha! Maandag zou de DA weer komen en als het goed is wordt maandag ook haar vliegendeken door de Divoza bezorgd. Dus dan kan ze weer langer op de wei want ze vind het maar niks in haar eentje op stal.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:00

ik zou wel een vliegendeken kopen vliegenspary elpt niet goed of maar kort.en als je paardje er erg last vanheeft dan maar wat extra geld uitgeven aaneen deken of niet dan

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:27

Mijn tinker heeft die bulten op haar achterbenen, daar helpt een vliegendeken ook niet tegen helaas! Echt aan de binnenkant van haar knieƫn. Wie weet raad?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:46

flettie schreef:
[Die bus (veerust heet ie) werkt bij haar nog niet eens een uurtje Lips are sealed En bij een gewone vliegendeken zitten allemaal kleine gaten in waardoor die krengen haar alsnog kunnen steken. Cezanne zal er dus helaas aan moeten geloven om helemaal ingepakt de wei op te gaan.
Gelukkig ging het vandaag al weer heel goed. De bulten waren grotendeels verdwenen en ze heeft vanavond even een uurtje op de wei gestaan. Door de harde wind en dat het nu koeler is waren er een stuk minder vliegen dus mocht ze even uitrazen in de wei Haha! Maandag zou de DA weer komen en als het goed is wordt maandag ook haar vliegendeken door de Divoza bezorgd. Dus dan kan ze weer langer op de wei want ze vind het maar niks in haar eentje op stal.
[/quote]


ik heb een vliegendek met gaatjes van 2 mm of zo en die was niet zo duur, ik geloof toen nog 40 gulden, dus nou iets van 20 gulden. Gekocht in schijndel. echt een heel fijn dek, maar is wel van katoen dus ophouden in de wei is niet echt ideaal want als ze rollen zit ie scheef, ook met dekensingel

cynthiia89
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:57

hoi,,

ik heb 2 ijslanders. dit is hun eerste zomer bij mij.
ze staan in de wei bij bossen.
na het weekend ging ik ze halen en was 1 van de 2 helemaal onder gestoken.
overal dikke bulten en inderdaad ook een hele dikke keel.
ik heb ze gelijk op de bak gezet, ver weg van de bossen.

hij heeft heel zijn hoofd open gekrauwt, zijn benen en voeten.. beestje ziet er niet uit nu.
hij is vutloos en staat maar te staan. de eerste dag ad hij ook bijna niet.
nu gelukkig gaat het wat beter.
maar eigenlijk durf ik hem niet meer terug te zetten.

dat vliegenspul dat een week werkt heb ik gehad voor mijn vorige paard. is best prijzig maar werkt egt waar bijna 6 dagen lang!!

vindt het wel zielig voor mn ijslanders. was net een gloednieuwe wei :(

mocht er nog iemand tips hebben dan hoor ik ze graag!.

Cynthia , Duggi en Kvister.